به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، شصت‌وسومین نمایشگاه کتاب بلگراد در ۵ سالن و در فضایی بالغ بر ۳۰۰۰۰ مترمربع برگزار شده است. در این نمایشگاه هزار ناشر داخلی و خارجی حضور دارند. نمایشگاه بلگراد بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین رویداد فرهنگی در جنوب شرق اروپا به شمار می‌رود. در این دوره بالغ بر ۱۲۰۰ خبرنگار صربی و ۷۰ خبرنگار خارجی از ۱۴ کشور فعالیت‌های این نمایشگاه را پوشش می‌دهند.

کشور مراکش در فضایی به مساحت ۱۰۰ مترمربع و با بیش از هزارعنوان کتاب به عنوان نخستین کشور عربی، میهمان ویژه نمایشگاه بلگراد است.

پروفسور ماتیا بچکوویچ نویسنده و شاعر مشهور صربی و طاهربن‌جلون مورخ، شاعر و نویسنده مراکشی، سخنرانان مراسم افتتاحیه بودند.

در این مراسم ولادیمیر مدینسکی وزیر فرهنگ روسیه، محمد الاعرج وزیر فرهنگ و ارتباطات مراکش، ولادان ووکوساولیویچ وزیر فرهنگ و رسانه‌های صربستان نیز حضور داشتند.

کشورهای روسیه، بوسنی و هرزه‌گوین، جمهوری اسلامی ایران، ژاپن، مصر، چین، مجارستان، رومانی، جمهوری صربسکا، بلاروس، اسلونی، آمریکا، اوکراین، انگلیس، مونته نگرو و سوئیس در این نمایشگاه حضور دارند.

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر ایران و با همکاری رایزن فرهنگی ج.ا.ایران در غرفه‌ای به مساحت ۲۰ مترمربع به صورت مبادله‌ای حضور دارند.

نمایش بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب در حوزه‌های دین، دفاع مقدس، ادبیات، شعر، کودک و نوجوان، ایران‌شناسی و هنر، معرفی صنعت نشر ایران به زبان انگلیسی و صربی، معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، معرفی طرح‌های حمایتی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی (گرنت)، برگزاری روز ایران، رونمایی از کتاب، دعوت از ناشران خارجی جهت حضور در نمایشگاه کتاب تهران و ... از جمله برنامه‌هایی است که در این نمایشگاه دنبال می‌شود.

شصت‌وسومین دوره نمایشگاه کتاب بلگراد از ۲۹مهر تا ۶ آبان برگزار می‌شود.