سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، جواد مجابی شاعر، نویسنده، منتقد ادبی و هنرهای تجسمی که امروز 79 ساله شد طی گپ و گفتی با هنرآنلاین، روز تولد را مثل باقی روزها دانست و افزود: فقط در روز تولد فکر می‌کنی سن‌ات بالا رفته به نظر می‌آید عاقل‌تر شده‌ای.

او همچنین از نوشتن رمان جدید "نیست در جهان" گفت که تحریر اول آن تمام شده و افزود: این کتاب که حدود 200 صفحه می‌شود در فضایی تخیلی می‌گذرد و موضوعی کمیک و طنزآلود دارد.

این شاعر از مجوز گرفتن و تجدید چاپ رمان "دروازه" پس از 20 سال خبر داد و اظهارداشت: این رمان که توسط نشر ثالث حدود دو هفته آینده منتشر خواهدشد بیست سال پیش یک بار چاپ شده بود.

از او امسال رمان "گفتن در عین نگفتن" و چند مجموعه شعر منتشر شده است.

جواد مجابی، 22 مهرماه 1318 در شهر قزوین به دنیا آمد. او شاعر، نویسنده، منتقد ادبی و هنرهای تجسمی، نقاش، طنزپرداز و روزنامه‌نگار ایرانی است.

"سال‌های شاعرانه"، "شعر بلند تامل"، "دری به شاد خویی"، "شعرهای من و پوپک"، "بر بام بم" و "سفرهای ملاح رویا" از عناوین شعری مجابی است. "یادداشت‌های آدم پرمدعا"، "آقای ذوزنقه"، "یادداشت‌های بدون تاریخ" و "نیشخند" نوشته‌های طنز او به شمار می‌آید.

"مقدمه ایران سرزمین مهر"، "مقدمه نقاشی علی‌اکبر صادقی"، "مقدمه نقاشی پروانه اعتمادی"، " مقدمه شیرزن‌ها و خورشید خانم ژازه"، "مقدمه آثار پرویز تناولی" و "مقدمه آثار ژازه طباطبایی" از جمله نوشته‌های پژوهشی اوست.

"بنفشه‎های سراشیب"، "باغ گمشده"، "برج‌های خاموش" و "عبور از باغ قرمز" از جمله رمان‌های مجابی محسوب می‌شود. همچنین "شناخت‌نامه احمد شاملو"، "شناخت‌نامه ساعدی"، "سخن در حلقه زنجیر" و" سایه دست آینه بامداد" از عناوین شناخت‌نامه و مجموعه مقالات مجابی به شمار می‌آید.