به گزارش هنرآنلاین، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این وزارتخانه دیدار کردند. در این جلسه که درباره بررسی مباحث فرهنگی‌از جمله عفاف و حجاب برگزار شد، ۱۷ نماینده مجلس شورای اسلامی از جمله حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر اعضای این کمیسیون حضور داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار با تبریک اعیاد نوروز و فطر، با اشاره به عملیات «وعده صادق» تنبیه موشکی ۲۶ فروردین ماه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: امروز که یوم الله و روز پیروزی سپاهیان اسلام بر جنود شیطان و رژیم کودک کش صهیونیستی است را گرامی می‌داریم.

اسماعیلی گفت: دست انتقام الهی از آستین فرزندان برومند امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بیرون آمد و این رژیم سفاک را در بین جهانیان تحقیر و خوار کرد؛ برای این نعمت شکرگذار خداوند متعال هستیم.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های نمایندگان مجلس از سیاست‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ افزود: بارها در جایگاه‌های مختلف و سخنگاه‌های متعدد از کمیسیون فرهنگی مجلس تشکر کردیم چراکه ما را کمک و همراهی کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در دوره تصدی گری وزارت فرهنگ از پشتیبانی و حمایت این عزیزان برخوردار بودیم، که این حمایت زمان تنظیم بودجه سالیانه، هنگام تدوین برنامه هفتم توسعه و در شوراهای تخصصی جلوه‌گر بود و برادری را در حق ما کامل کردند.

اسماعیلی افزود: اکنون که در پایان این دوره از مجلس قرار گرفتیم از تک تک نمایندگان به‌ ویژه کسانی که توفیق نداریم در مجلس بعدی در خدمتشان باشیم تشکر می‌کنم و با استفاده از همین فرصت به نمایندگانی که در مجلس بعدی حضور دارند تبریک عرض کرده و امیدواریم مثل این دوره از حمایت و پشتیبانی آنها در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالیت‌های قرآنی و دینی بهره‌مند باشیم.

وی اظهارداشت: گزارش اقدامات همکارانم و برنامه‌های پیش روی ما در بخش‌های مختلف آماده ارائه است که در ادامه جلسه به اطلاع شما خواهد رسید.

وزیر1

همواره در صف حمایت از حجاب و عفاف بوده‌ام

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم امسال قدم‌های جدی‌تری برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب برداریم، افزود: در فتنه فرهنگی سال گذشته حجاب مورد هجمه قرار گرفت و در همان وقت به عنوان وزیر فرهنگ خودم را موظف دانستم در صف اول دفاع از حجاب و عفاف بایستم.

اسماعیلی با اشاره به اقداماتی که در راستای حمایت از عفاف و حجاب انجام شده است، گفت: در جشنواره فیلم فجر جایزه «گوهر شاد» را به آثاری می‌دهیم که در راستای فرهنگ حجاب عمل کردند.

وی با اشاره به میزان فروش سینما در سالی که گذشت افزود: دشمنان قصد داشتند فرهنگ و هنر را تعطیل کنند اما ما توانستیم علاوه بر اینکه مانع از رخ دادن چنین اتفاقی شویم سینما را رونق بخشیم.

در ادامه این دیدار معاونان وزیر فرهنگ و نمایندگان حاضر در جلسه نقطه نظراتشان را بیان کردند.

جایگاه فرهنگ در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور، غفلت نسبت به موضوع فرهنگ در قیاس با سایر موضوعات، آسیب شناسی مسائل فرهنگی از جمله مواردی بود که مورد اشاره نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

معاونان وزیر فرهنگ نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از اقدامات خود پرداختند.

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، سید علی یزدی خواه، بیژن نوباوه، امیرحسین بانکی‌پور، احمد راستینه، محمدمهدی فروردین، غلامرضا منتظری، حجت‌الاسلام محمدصادق طباطبایی نژاد، محمدرضا مبلغی، سیدمجتبی محفوظی، سیداحسان قاضی‌زاده، زهره‌سادات لاجوردی از جمله نمایندگانی بودند که در این جلسه حضور داشتند.