به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ هفتمین فیلم از دوره چهل و هفتم (بهار 96) و از بخش "چشم انداز کمدی رمانتیک" روز یکشنبه 7 خرداد ماه ساعت 17، فیلم آمریکایی "معما" به کارگردانی استنلی دانن تولید 1963 به مدت 113 دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

کمدی رمانتیک از زمان ساخته شدن فیلم‌هایی چون "معما" رفته‌رفته مسیری را طی کرد که تا امروز هم  امتداد یافته است،به جای خود رابطه و عواطف جاری در آن، بر حوادث پیرامون طرفین آن مکث کرد تا تراش دیدن و صیقل خوردن خود رابطه را به تدریج ترسیم کند. به این ترتیب، لذت این تلفیق لحن‌ها و ژانرها در چنین فیلم‌هایی، بیش از جنس لذت تک‌ساحتی و مشخص تماشای یک کمدی رمانتیک خالص است و هر جا احوال بیننده را به سویی می‌برد. هیجان، این جا دیگر فقط محصول سیر عواطف زوج اصلی نیست؛ بلکه گاه نتیجه‌ی به هم آمیختن قالب‌هایی است که از آن سال‌ها همنشینی‌شان در سینما کلید خورد و این دهه‌ها به ادغام ژانر در ابعاد دیوانه‌وار فیلم‌های پست مدرن سودربرگ، برادران کوئن، تارانتینو و روی آندرشون سوئدی رسیده است.

علاقه مندان جهت استفاده از برنامه های نمایش فیلم می توانند روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 17 به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند.