سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم سینمایی "ویلایی‌ها" به کارگردانی منیر قیدی این روزها بر پرده سینماهاست و با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

"ویلایی‌ها" مضمونی جنگی دارد و به سختی‌ها و تلاش‌های زنان در پشت صحنه جنگ و سختی‌هایی که آن‌ها در آن زمان متحمل شده‌اند، می‌پردازد.

به مناسبت سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر، آنونس جدید این فیلم با صدای غلامرضا کویتی‌پور منتشر شد.

کویتی پور از جمله خوانندگانی است که در زمان جنگ و با نوحه‌ها و مداحی‌هایش خاطرات بسیاری را برای مردم ایران ساخت. او از مداحان معروف در زمان جنگ ایران و عراق بود.

از نوحه‌های معروف آن زمان می‌توان به "غریبانه"، "چنگ دل" و "دل پریشانم" اشاره کرد. نوحه "عمّه بابایم کجاست" یکی از زیباترین کارهای اوست که در محبوبیت و معروفیت وی نقش بسزایی داشت. همچنین وی به مناسبت آزادسازی خرمشهر نوحه حماسی معروف "ممد نبودی ببینی" را به یاد شهید محمد جهان آرا خواند. او خود را نه مداح بلکه حماسه خوان می‌داند و حالا این بار صدای او بر روی آنونس فیلم "ویلایی‌ها" رفته است. اکران این فیلم که برگزیده جشنواره فجر است، در سینماها همزمان با ماه رمضان ادامه دارد.

"ویلایی‌ها" قصه خانواده‌های فرمانده‌هان سپاه و ارتش در سال ۱۳۶۵ است. عزیز زن ۵۰ ساله‌ای است که همراه نوه‌هایش وارد مجموعه ویلاها می‌شود. الیاس نیز راننده بسیجی است که هر وقت وارد مجموعه می‌شود همه نگران این می‌شوند که شاید خبر شهادت یکی از فرمانده‌ها را بدهد. پس از مدتی سیما که عروس عزیز است از تهران می‌آید تا بچه‌های خود را به خارج از کشور ببرد.

ثریا قاسمی، طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، صابر ابر، علی شادمان، گیتی قاسمی و... در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.