به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، هفته فیلم فرانسه که با عنوان " فرزندان آزاد سینما"برگزار می‌شود آثاری از هفت سینماگر فرانسوی به نمایش در می‌آید. درمراسم افتتاحیه این هفته فیلم ،علی محمد زارع سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران گفت:برپایی هفته فیلم فرانسه در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران ،ارج نهادن به سینماست.سینما تکی که اتفاقاً فلسفه شکل گیری وفعالیت خود را مدیون فرانسه و سینما تک آن است.

سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران در ادامه گفت:سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران ،در استمرار روند آگاهانه و هوشمندانه چند سال اخیر، با برگزاری هفته فیلم فرانسه،با مدیریت ژان میشل فرودون دریچه ای دیگر از هنرناب سینما را به روی علاقه مندان و شیفتگان خود می‌گشاید تا رسالت خود را چون همیشه درارتقاء شعور،درک و دریافت بصری علاقه مندان به سینما به انجام رساند.

در ادامه مراسم افتتاح هفته فیلم فرانسه فرانسوا سنمو،سفیر فرانسه در ایران گفت:باعث خرسندی فراوان هست که یک سال دیگر در اینجا حضور داشته باشم. سال گذشته در بدو ورود به ایران و شروع کار به عنوان سفیر فرانسه در ایران، در همین مکان شاهد مراسم افتتاحیه‌ی دیگری بودم که مثل همین برنامه با استقبال چشمگیری مواجه بود و سالن پر بود از تماشاگران و علاقه مند به سینما. سینما ،با عشق و علاقه ایران و فرانسه را به هم پیوند می‌زند. فرانسه مسلماً به سینمای خودش افتخار می‌کند. سینمای ایران نیز می‌تواند به سینمای خودش و سینماگرانش که بسیاری از آن‌ها در چهار گوشه‌ی دنیا جوایز فراوانی برده‌اند ببالد.

وی در ادامه افزود : برنامه‌ریزی این هفته را مدیون ژان میشل فرودون هستیم که به اشتیاق تماشاگران پرشور ایرانی پاسخ داده‌اند ودر ادامه‌ی هفته‌ی فیلمی که سال گذشته به انتخاب ایشان و با عنوان«وارثین موج نو» برگزار شد،امسال نیز برنامه ای منظم برای معرفی هر چه بهتر سینمای فرانسه تنظیم کرده‌اند. همه از عشق آقای فرودون به سینما و همین طور عشق ایشان به ایران و سینمای ایران خبر دارند. حضور دوباره‌ی ایشان در ایران گویای اراده و عزم جدی ایشان برای شناساندن سینمای فرانسه به ایران است.

سفیر فرانسه در پایان گفت:هفته‌ی فیلم فرانسه امسال به کودک اختصاص یافته و شخصیت محوری همه فیلم‌ها کودکان هستند. فرودون با استوار کردن پروژه‌ی خودش بر شخصیت کودک به ما نشان می‌دهد که چقدر کودکان آزادند و ما بزرگسال‌ها تا چه اندازه آن‌ها را در چارچوب‌ها و مرزهای خود محدود می‌کنیم. من به عنوان سفیر وهمچنین بخش فرهنگی سفارت فرانسه برای همکاری‌های هر چه بیش‌تر و پروژه‌های فرهنگی  دیگر آمادگی داریم.