سرویس سینمایی هنرآنلاین: در حالی که روز شنبه حمید جبلی از پخش نشدن مجموعه "کلاه قرمزی" در نوروز 96 خبر داده بود، شب گذشته اعلام کرد، مشکلات برطرف شده و پس از توقف یک هفته‌ای روند تولید این مجموعه از سر گرفته شده است.

کلاه قرمزی و پسرخاله اولین بار در سال 73 جان گرفتند و پس از موفقیت، این دو عروسک دوست داشتنی تبدیل به پای ثابت تلویزیون شدند، بعدها حتی به سینما هم سری زدند، اما در تلویزیون بیشتر ماندگار شدند.

جلوتر که آمدند از سال 88 تبدیل به پای ثابت برنامه‌های نوروزی شبکه دو شدند و لحظات خوب و خوشی را در ایام نوروز برای کودکان و حتی بزرگترهای آن‌ها ساختند.

این روند ادامه یافت و حمید مدرسی به عنوان تهیه کننده و ایرج طهماسب و حمید جبلی به عنوان خالقان اصلی این عروسک، با اضافه کردن  عروسک‌های دیگر بر جذابیت این مجموعه افزودند و حالا نه تنها کلاه قرمزی و پسرخاله، بلکه کل عروسک‌های این مجموعه تبدیل به دوست داشتنی‌ترین عروسک‌های تاریخ تلویزیون ما شده‌اند؛ عروسک‌هایی که بچه‌های دو نسل با آن‌ها خاطره بازی کرده‌اند  و حالا این دو عروسک وارد سومین دهه از زندگی خود شده‌اند.

از سال 88 تا نوروز 94 مجموعه "کلاه قرمزی" ایام نوروز مهمان خانه‌ها بود، اما سال 95 به دلیل مشکلات مالی و عدم تسویه حساب تلویزیون با عوامل تولید کننده ، این مجموعه تولید نشد، ضمن اینکه کلاه قرمزی خالق و جان دهنده اصلی خود دنیا فنی زاده را نیز  از دست داد.

در همان ایام صحبت‌هایی مبنی بر تولید نشدن مجموعه بود، تا اینکه به شکل رسمی و در گفتگوهایی که از حمید مدرسی منتشر شد، اعلام شد کلاه قرمزی با عروسک‌های جدید  به نوروز 96 می‌رسد. 

در حالی که یک هفته به شروع فصل نو و سال نو باقی مانده است و از پیش نیز در کنداکتور شبکه دو از زمان پخش این مجموعه خبر می‌رسید وعوامل سخت مشغول کار بودند، باز هم به دلیل عدم تسویه حساب مالی، پروژه تولید خوابید و باز هم خستگی به تن تولیدکنندگان ماند. به حدی که حمید جبلی در صفحه شخصی خود و حمید مدرسی در گفت وگو با خبرگزاری‌‌های دیگر به شکل رسمی اعلام کردند که تولید مجموعه "کلاه قرمزی" به دلیل نبود بودجه کافی و همچنین انجام نشدن توافقات مالی سازمان صداوسیما برای نوروز 96 منتفی شده است.

اما حالا درست چند ساعت بعد از این اظهار نظرها ظاهرا  بودجه لازم به این مجموعه تزریق شده و  کار تولید مجموعه نوروزی "کلاه قرمزی" از سر گرفته شده است، تا این عروسک‌های دوست داشتنی  بتوانند کام مخاطبان را شیرین کنند.