سرویس سینمایی هنرآنلاین: دنی دویتو در اقتباس زنده تیم برتن از انیمیشن کلاسیک "دامبو" (Dumbo) برای دیزنی نقش رهبر سیرک را بازی می‌کند.

به گزارش ورایتی، ایوا گرین نیز برای بازی در نقش آکروبات‌باز فرانسوی در حال مذاکره است. برتن "دامبو" را از روی فیلمنامه‌ای به قلم ایرن کروگر که فیلمنامه سه فیلم آخر "ترانسفورمرها" را نوشت، کارگردانی می‌کند.  

جاستین اسپرینگر که در فیلم‌های "ترون: میراث" همین‌طور "Oblivion" کار کرده است با همکاری کروگر پروژه را تهیه می‌کند.

نسخه انیمیشن "دامبو" سال 1941 به نمایش درآمد. این فیلم درباره دامبو، بچه فیلی منزوی در یک سیرک است که به خاطر گوش‌های بلندش مورد تمسخر دیگران قرار دارد. او به کمک به یک موش توانایی‌های خود را ثابت می‌کند. هرچند "دامبو" در سال‌های جنگ جهانی دوم به نمایش درآمد، اما به لحاظ تجاری موفق‌ترین فیلم دیزنی در دهه 1940 بود.

نسخه‌ای که برتن از روی "دامبو" می‌سازد تلفیقی از فیلم زنده و انیمیشن خواهد بود.

دیزنی همچنان به دنبال بازیگری برای نقش پدر است که ویل اسمیت و کریس پاین هر دو گزینه هستند. بازیگر نقش صاحب سیرک و ضدقهرمان فیلم نیز هنوز انتخاب نشده است.

به دنبال موفقیت فیلم‌هایی چون "آلیس در سرزمین عجایب"، "مالفیسنت"، "سیندرلا" و "کتاب جنگل"، شرکت دیزنی ساخت فیلم‌های زنده بر مبنای انیمیشن‌های کلاسیک را در دستور کار خود قرار داده است. تازه‌ترین نمونه "دیو و دلبر" با بازی اما واتسن است که هفته بعد روی پرده می‌رود.

واتسن و دن استیونز نقش‌های اصلی "دیو و دلبر" به کارگردانی بیل کاندون را بازی می‌کنند. یوان مگرگور، ایان مکلن، استنلی توچی، اودرا مکدانلد و اما تامپسن، صداپیشه‌های فیلم هستند که روایتی زنده از فیلمی انیمیشن به همین نام تولید دیزنی در 1991 است.

دیزنی همچنین روی اقتباس‌های زنده از "شیرشاه"، "پری دریایی کوچک"، "مولان" و خیلی از دیگر کلاسیک‌های انیمیشن کار می‌کند.

رابطه کاری طولانی دویتو و برتن به 1992 بازمی‌گردد که دویتو در "بتمن بازمی‌گردد" نقش پنگوئن را بازی کرد.

"دیوانه از قفس پرید"، "دوران مهرورزی"، "جواهر نیل"، "دوقلوها"، "شورتی را بگیرید"، "ماتیلدا"، "محرمانه لس آنجلس" و "مردی روی ماه" از دیگر فیلم‌های بازیگر 72 ساله آمریکایی است. دویتو این روزها در سریال کمدی "فیلادلفیا همیشه آفتابی است" تولید اف‌ایکس هم بازی می‌کند.