به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛درادامه برنامه نمایش فیلم در بخش"نوستالژی در جایی دیگر؛ مروری بر فیلم‌های آلمانی سهراب شهید ثالث"روز سه شنبه سوم اسفند ماه ساعت 16، فیلم " آنتوان چخوف : یک زندگی "محصول سال 1981 به مدت 95 دقیقه و از ساعت 18 ، فیلم "درخت بید "محصول سال 1984 به مدت 97 دقیقه در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

در فیلم " آنتوان چخوف : یک زندگی "،شهیدثالث با استفاده از عکس‌ها، اسناد و آلبوم‌های خانوادگی و نامه‌ها و قسمت‌هایی از داستان‌ها و اجرای دو نمایش‌نامه‌ی "ایوانف" و "مرغ دریایی" (به کارگردانیِ خود شهید ثالث) موفق می‌شود پرتره‌ای خودنگارانه از نویسنده‌ی محبوبش بیافریند.

تمام فیلم در اماکن واقعی زندگی نویسنده‌ی روس فیلمبرداری شد. در ابتدا قرار بود یک بازیگر به جای چخوف باشد اما به لطف عکس‌های فراوانی که از چخوف وجود داشت شهیدثالث به این نتیجه رسید که این خود نویسنده‌ی فقید روس اوست که می‌تواند این نقش‌‌ را بازی کند. داستان فیلم یک ماجرای جنایی است که بر اساس طرحی کوتاه از چخوف نوشته شده است. ظاهراً برای شهید ثالث کافی نبوده که فقط یک مستند درباره نویسنده مورد علاقه‌اش بسازد.

در "درخت بید" شهیدثالث برای  نمایش زندگی روزمره به همان اندازه‌ی ماجرای قتل و قاتل اهمیت قائل می‌شود. چالش بزرگ فیلم حل این مسأله بوده که چگونه می‌شود روسیه‌ی قدیم را در آلمان پوشیده از بتن بازسازی کرد. نتیجه این شد که شهیدثالث تصمیم رفت برای پیداکردن بازیگران و لوکیشن ها به اسلواکی برود و فیلم‌برداری را همان‌جا شروع کند.

یادآوری می‌شود:علاقه مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه نمایش فیلم در بخش مروری بر فیلم‌های آلمانی سهراب شهید ثالث تا روز 11 اسفند ماه در دو سانس 16 و 18به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.