سرویس سینمایی هنرآنلاین: شهرام حقیقت‌دوست بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که فیلم "زیر سقف دودی" به کارگردانی پوران درخشنده با بازی او روز شنبه در برج میلاد به نمایش درمی‌آید، درباره نقش خود در این فیلم به خبرنگار هنرآنلاین گفت: "زیر سقف دودی" مانند سایر کارهای قبلی خانم درخشنده اجتماعی است و معضلات خانوادگی را با نگاه تیزبین خودش بررسی می‌‎کند. نقش من هم در این فیلم چالش‌ها و چرخش‌هایی دارد که دوست‌داشتنی است. چرخش این نقش به اضافه تأثیرگذاری که در پیشبرد داستان داشت، باعث شد آن را دوست داشته باشم.

وی درباره منفی بودن نقش خود و دلایل انتخاب آن بیان کرد: ترجیح می‌دهم، الان که فیلم در تمام سینماها اکران نشده است، راجع به جزئیات نقش صحبت نکنم، اما در مجموع این کاراکتر خارج از عرف جامعه زندگی می‌کند. این را هم بگویم که در سال‌های اخیر، کمتر نقش‌ آدم‌ خلافکار را بازی کرده‌ام.

بازیگر فیلم "مخمصه" در ادامه درباره فیلم‌های به نمایش درآمده در جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: من نمی‌گویم که فیلمی خوب بوده است یا بد، چرا که معتقدم ما که خودمان از اهالی سینما هستیم نباید درباره جزییات فیلم‌ها صحبت کنیم و همیشه درباره کلیت آن باید بگوییم. امیدوارم هر سال جشنواره بهتر باشد و فیلم‌های بهتری به نمایش درآید، چرا که به عنوان کسی که عضوی از این خانواده هستم، در مورد  بدترین فیلم جشنواره  هم این جسارت را ندارم بگویم فیلم بدی است، به این دلیل که می‌دانم چقدر برای آن زحمت کشیده شده است و از  شرایط تولید آگاه هستم. در بخش رسانه به نظرم منتقدین باید درباره فیلم‌ها حرف بزنند و نظر دهند. شاید من در جمع خصوصی خودمان صحبت کنم و حتی ایرادات فیلم را هم بگویم، اما به عنوان عضوی از این خانواده نمی‌توانم آن را رسانه‌ای کنم و درباره کیفیت فیلم‌ها حرف بزنم.

حقیقت دوست ادامه داد: دوست دارم به لحاظ کمیت فیلم‌های خوبی همانند سال گذشته داشته باشیم. سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در سینما رقم خورد  و فیلم‌های خیلی خوبی داشتیم که اکران‌های خوبی را به همراه داشتند و امیدوارم این روند در سینما ادامه یابد.

وی در پایان به فعالیت‌های اخیر خود اشاره کرد و افزود: این روزها مشغول بازی در فیلم سینمایی "سرو زیر آب" کار محمدعلی باشه‌آهنگر هستم و تا پایان سال سر این پروژه حضور دارم. این فیلم درباره مسائل بعد از جنگ است و من در این کار  نقش برادر شهیدی را دارم که چالش‌ها و چرخش‌هایی را در قصه به وجود می‌آورد.