سرویس سینمایی هنر آنلاین: علی سرابی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که امسال فیلم "خشکسالی و دروغ " را بر پرده سینما داشت، درباره فعالیت‌های سینمایی خود به خبرنگار هنر آنلاین، گفت: فعلاً سر کاری نیستم و تنها برای چند کار تئاتری در حال مذاکره هستم، از سوی دیگر برای سال آینده در تدارک اجرای یک کار تئاتری جدید هستم و امیدوارم که بتوانم آن را به روی صحنه ببرم. دو نمایشنامه در دست دارم که از میان آن‌ها یکی را برای سال آینده انتخاب خواهم کرد.

وی درباره حضور در تلویزیون و پیشنهاد‌هایی که در حوزه بازی برای تلویزیون داشته است نیز بیان کرد: تا مدتی دوست ندارم با تلویزیون همکاری کنم، به دو دلیل، یکی به دلیل ضعف کیفی کارها و دیگری به دلیل عدم توانایی مالی تلویزیون است.

بازیگر فیلم "استشهادی برای خدا " در ادامه در پاسخ به این سؤال که با مدیریت سازمان صداوسیما ظاهراً سریال‌سازی شکل جدی به خود گرفته است، اظهار کرد: خیر این‌گونه نیست، زمانی تلویزیون می‌تواند در حوزه سریال‌سازی موفق باشد که به سمت خصوصی‌سازی برود. تلویزیون یک رسانه بین‌المللی است و تماشاگر ما فهیم و هوشمند است و از کاری که خوب نباشد استقبال نمی‌کند. در عرصه تئاتر تولیدات خیلی بهتری به روی صحنه می‌رود و خوب هم فروش دارد، درحالی‌که فیلم‌های سینمایی خیلی کم پیش می‌آید که بتوانند این فروش خوب را تجربه کنند.

سرابی ادامه داد: درواقع تماشاگر امروز بسیار هوشمند است و خیلی خوب می‌تواند تشخیص دهد که چه‌کاری خوب است و چه‌کاری نه. امروز باوجود ماهواره‌ها هزاران کانال وجود دارد و مخاطب در کنار تولیدات ضعیف تلویزیونی ترجیح می‌دهد از برنامه‌های این شبکه‌ها استفاده کند. تا زمانی که ممیزی‌ها بی‌نهایت باشد و خصوصی‌سازی در تلویزیون وجود نداشته باشد، مخاطب از هیچ‌یک از برنامه‌های تلویزیونی استقبال نمی‌کند.

وی افزود: تنها همکاری من با تلویزیون که آن‌هم همکاری نمی‌دانم و بیشتر دلی کار می‌کنم، مجموعه "کلاه قرمزی" است که من جای عروسک گابی صحبت می‌کنم. در دوره گذشته این برنامه که دو سال پیش بود، از آنجایی‌که مشغول کار بودم این عروسک خیلی کمرنگ بود و خیلی حضور جدی نداشت و در همین فاصله نیز عروسک جدیدی را آقای طهماسب معرفی کرد به اسم قوچی که صدایش با من بود و فقط برای یک قسمت حضور داشت. امیدوارم که امسال بیشتر باشد. این روزها مشغول تمرین با این گروه هستیم.

سرابی در خاتمه در پاسخ به این سوال که با توجه به فوت دنیا فنی زاده عروسک گردان عروسک کلاه قرمزی، آیا برنامه کلاه قرمزی در نوروز 96 به روی آنتن می‌رود یا خیر، گفت: دراین‌باره فعلا هیچ صحبتی ندارم و منتظر تصمیم آقای طهماسب و جبلی هستیم.