سرویس سینمایی هنرآنلاین: محسن قصابیان کارگردان که قرار بود با اولین فیلم بلند سینمایی خود به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بیاید، دراین‌باره به هنر آنلاین گفت: متأسفانه فیلم "نیوکاسل" با برخی مشکلات مواجه شد. حدود 20 درصد از فیلمبرداری باقی‌مانده است و منتظریم تا مشکلات برطرف شود، اما قطعاً فیلم به جشنواره فجر نخواهد رسید.

وی در ادامه درباره سایر فعالیت‌های خود نیز بیان کرد: در حال حاضر مشغول مقدماتی برای ساخت فیلم دوم هستم و کار در مرحله نگارش قرارگرفته که در ادامه نگاه خودم است. در خلاصه داستان آن می‌توانم بگویم فیلم روایت آدم‌هایی است که در یک اتوبان و در ترافیک گیرکرده‌اند و در این میان اتفاقاتی رخ می‌دهد که... امیدوارم که اوایل سال آینده شرایط ساخت فیلم دوم مهیا شود و بتوانیم این فیلم را به سرانجام برسانیم.

قصابیان افزود: همچنین برای جشنواره تئاتر فجر نیز با نمایش "خرمهره" در بخش مرور حضور خواهم داشت. این نمایشنامه از داستان "خطاکار" چخوف برداشت‌شده و فرهاد نقد علی ۱۵ سال قبل آن را به نگارش درآورده است. قبلاً قرار بود این داستان تبدیل به فیلم شود اما در آن زمان من درگیر ساخت فیلم‌های دیگری شدم و این قضیه منتفی شد. بعدازآن تصمیم گرفتیم که آن را به‌عنوان یک اثر نمایشی اجرا کنیم تا اینکه سال گذشته من‌ بعد از مدت‌ها که مشغول کار تصویر بودم سر ذوق آمدم و نمایشنامه نیز در مدت دو ماه کامل شد و آن را به صحنه بردیم، امسال نیز در اداره تئاتر این نمایش به اجرا رفت.

این کارگردان اظهار کرد: از سوی دیگر در خدمت دوستان در هیئت انتخاب جشنواره تئاتر تجربه دانشکده هنرهای زیبا هستم و مشغول بازبینی آثار هستیم.

قصابیان درباره تفاوت نمایش "خرمهره" در جشنواره با اجرای قبلی نیز گفت: نمایش "خرمهره" با همان ترکیب اجرای دومی که داشتیم در جشنواره به روی صحنه می‌رود. البته همیشه یک اتفاق کوچک در هر اجرا خواهد افتاد و این بار نیز یک موزیسین بازیگر به جمع ما افزوده‌شده است که قرار است در بخش پایانی نمایش به نوازندگی گیتار الکترونیک بپردازد، اما هنوز برای نحوه ورود و اجرایش برنامه‌ای ندارم و مشغول ارزیابی هستم. ازآنجایی‌که این هنرمند از دانشجویان من در سال‌ها قبل بوده است و در فیلم نیوکاسل نیز یکی از بازیگران فیلم بودند، به توانمندی‌های وی آشنا هستم و در تلاشم تا نقش مناسب و قابل قبولی برایش در نظر گرفته شود.

سازنده فیلم "گنج " در ادامه به حضور در تلویزیون اشاره و عنوان کرد: تلویزیون متأسفانه شرایط مالی خوبی ندارد، طرح‌های من در شبکه‌های مختلف سیما موجود است، ولی شرایط ساخت آن‌ها هنوز فراهم نشده است.

وی در خاتمه اظهار کرد: در حال حاضر 10 تله‌تئاتر یک‌ساعته کاملاً مستقل با موضوعات اجتماعی به حوزه هنری ارائه داده‌ام که صحبت‌هایی برای تولید آن‌ها شده است، اما هنوز ردیف بودجه آن مشخص نشده و منتظر جواب هستیم.