سرویس سینمایی هنر آنلاین: تینا پاکروان کارگردان که این روزها فیلم " نیمه‌شب اتفاق افتاد" به کارگردانی او روزهای پایانی اکران خود را سپری می‌کند، درباره فعالیت‌های اخیر خود به هنرآنلاین گفت: در فیلم "خانه کاغذی" به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده در مقام بازیگر و تهیه‌کننده حضور دارم که این فیلم در حال حاضر در مرحله صداگذاری و ساخت موسیقی قرار دارد و برای جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود. از سوی دیگر نقش کوچکی در فیلم "سارا و آیدا" بازی کردم که این فیلم نیز در جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت. همچنین در حال نگارش فیلمنامه جدیدی هستم که امیدوارم بتوانم آن را به زودی کلید بزنم.

وی درباره حال و هوای فیلمنامه جدید خود اظهار کرد: از آنجایی‌که هنوز نگارش کار به اتمام نرسیده است عنوانی برای آن انتخاب نکرده‌ام ولی فیلمنامه اجتماعی است و قصه امروزی دارد.

کارگردان فیلم سینمایی" خانوم" درباره وضعیت اکران فیلم "نیمه‌شب اتفاق افتاد" بیان کرد: اکران "نیمه‌شب اتفاق افتاد" خوب بود، اما از آنجایی‌که در محرم و صفر اکران شد، روی فروش فیلم تأثیر داشت. تا وقتی تبلیغات درست نداشته باشیم فیلم به‌خوبی دیده نمی‌شود. صداوسیما به‌عنوان رسانه ملی باید بیشتر همراه شود و امکان تبلیغات همه‌جانبه برای یک فیلم وجود داشته باشد، چراکه عدم تبلیغات مناسب به ضرر تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار خواهد بود.

پاکروان ادامه داد: تبلیغات ماهواره‌ای خوب یا بد، درفروش فیلم‌های ما بسیار تأثیر داشت و با قطع تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای مخاطب ما هم ریزش داشت. باید این واقعیت را پذیرفت که تبلیغات از ماهواره‌ها به نفع سینمای ایران بود.

وی با اشاره به اینکه رسانه ملی تأثیرگذاری بیشتری روی مخاطب دارد، افزود: فضای مجازی امروز به کمک سازندگان آمده و جای خیلی اتفاقات دیگر را گرفته است، در زمان گذشته ما هزینه بسیاری بابت تبلیغات در روزنامه‌ها می‌کردیم و امروز فضای مجازی این امکان را برای ما فراهم کرده است، اما عوام مردم به این فضا خیلی دسترسی ندارند. صداوسیما برای 70 میلیون نفر برنامه پخش می‌کند و همه‌گیرتر است، هرچند امروز رسانه ملی نیز مخاطب خود را از دست‌ داده است و دیگر مثل گذشته تأثیرگذار نیست، اما بهر حال اعلام از رسانه ملی تاثیرگسترده‌ای دارد، درحالی‌که فضای مجازی خیلی این تأثیر را نخواهد داشت.

این کارگردان و بازیگر درباره بازی در فیلم‌"خانه کاغذی" و نقش خود در این فیلم گفت: در سال‌های گذشته تجربه بازی داشتم و قبل‌تر هم در دوره دانشجویی تئاتر کارکرده بودم، اما تجربه کار کردن با پرویز پرستویی برایم بسیار دل‌نشین بود، چراکه بازیگر بسیار غنی است و به بازیگر مقابل خود کمک می‌کند. تجربه بسیار خوبی بود و خیلی چیزها به من آموخت. از سوی دیگر نقش هم خیلی به خودم نزدیک بود و بازی کردن در آن، مرور تجربه و یادآوری دوران روزنامه‌نگاری خودم بود و این تجربه را دوست داشتم و مطمئنم بعد از "خانه خلوت" این فیلم اثر به‌یادماندنی صباغ زاده خواهد شد.

وی ادامه داد: در "سارا و آیدا" نیز نقش کوتاهی داشتم و آن‌هم تجربه خوبی بود، چراکه مازیار میری به‌خوبی می‌داند که چه می‌خواهد و این برای من بازیگر که نقش کوتاهی در این فیلم داشتم کمک کرد تا دور از فضای موجود نباشم.

پاکروان در خاتمه درباره ادامه بازیگری در سینما و تلویزیون اظهار کرد: سینما برای من مقوله غریبی است.  بازیگری را همیشه دوست داشتم، اما علاقه اصلی‌ام کارگردانی است. اگر چنانچه نقش خوبی که جای بازی به من بدهد و یا در واقعیت نتوانم آن را تجربه کنم، پیشنهاد شود حتماً آن را می‌پذیرم. در تلویزیون هم اگر نقش خوبی پیشنهاد شود، حتماً می‌پذیرم چراکه همیشه مدیومش فرق داشته و مخاطب گسترده‌تری دارد.