سرویس سینمایی هنرآنلاین: رامتین خداپناهی بازیگر که آخرین حضورش در تلویزیون به سریال "پریا" بازمی‌گشت، این روزها درکسوت مجری برنامه "بسلامت" در شبکه سلامت حضور دارد.

او که با این برنامه برای اولین بار اجرا را نیز تجربه می‌کند، به هنرآنلاین گفت: برنامه "بسلامت" در 90 قسمت در حال آماده‌سازی است و تاکنون 20 قسمت از آن ضبط‌شده است و اولین کار اجرای من نیز محسوب می‌شود. تجربه خوبی برایم بود و آنچه ترغیبم کرد در این برنامه حضورداشته باشم، علمی- تخصصی بودن آن و آسیب‌شناسی موضوعات فرهنگی است که در جامعه با آن‌ها درگیر هستیم. ضمن اینکه حضور آدم‌های علمی و فرهنگی که هرکدام از چهره‌های مطرح عرصه خود هستند و هم‌صحبتی با آن‌ها باعث شد ترغیب شوم تا در این کار حضورداشته باشم.

خداپناهی در ادامه درباره برنامه‌های دیگر خود بیان کرد: یکی از فیلم‌هایی که در آن حضور داشتم با عنوان "جاده مه‌آلود" این روزها در جشنواره فیلم یاس در حال اکران است و چند فیلم و تله‌فیلم دیگر هم‌بازی کردم که از زمان پخش آن‌ها اطلاعی ندارم. از سوی دیگر بعد از سریال "پریا" چند سریال پیشنهاد شد که در حال مطالعه فیلم‌نامه آن‌ها هستم و هنوز حضورم در آن‌ها قطعی نشده است.

وی ادامه داد: در سینما هم که اوضاع مشخص است. فضای سینما تنها مختص به یک عده خاص است که در فیلم‌ها حضور دارند و ما که رابطه و ضابطه‌ای نداریم نمی‌توانیم در این عرصه فعالیتی داشته باشیم.

بازیگر فیلم " ارتفاع پست" درباره ادامه روند اجرا در تلویزیون اظهار کرد: در عرصه اجرا اگر بازهم کاری باشد که موردعلاقه‌ام واقع شود، این کار را انجام می‌دهم. یکی از معیارها و مقیاس‌هایی که این برنامه را با سایر برنامه‌های هم‌سطح‌ خود متفاوت می‌کند، این است که این برنامه آسیب‌شناسی اجتماعی می‌کند و بیشتر در بخش پزشکی روان می‌توان آن را جا داد. برای مثال درباره اعتیاد، حقوق شهروندی، مدها و ... آسیب‌شناسی شدند و تلاش کردیم بخشی از خطوط قرمز را رد کنیم و به‌طور مستقیم موضوعات را بیان کنیم و بیان آن نیز در لفافه نباشد.

بسلامت

خداپناهی همچنین درباره تأثیر تولید این‌گونه برنامه‌ها بر مخاطب افزود: اتفاق این است که برای اولین بار در تلویزیون این کار را کردیم و رودررو با مخاطب به صحبت نشستیم. مثل سریال "پریا" که برای اولین بار در تلویزیون این کار انجام شد و پس‌ازآن طبق آمار و آنچه اعلام کرده‌اند تعداد مراجعه‌کنندگان به آزمایشگاه‌ها برای انجام آزمایش ایدز هشت درصد بالا رفت. مردم خواستار نمایش چنین اتفاقاتی از رسانه‌ها هستند، چراکه پیشگیری همواره بهتر از درمان است. در برنامه "بسلامت" نیز ما همین رویکرد راداریم مسائلی که جامعه با آن‌ها درگیر است ولی جرات مطرح کردن آن را از رسانه ندارد، به‌نوعی مطرح کردیم چراکه ناآگاهی جامعه در این بخش است و بهتر است که مطرح شود.

وی همچنین عنوان کرد: در جامعه‌ای هستیم که مشکلات باپوست و گوشتمان عجین شده است و در تلویزیون نمی‌توانیم بخشی از این مشکلات را مطرح کنیم و به همین دلیل وقتی مخاطب واقعیت‌ها را از این رسانه نمی‌بیند، آن را پس می‌زند چرا که حس خوبی نسبت به آن ندارد؛ بنابراین متصدیان این برنامه در تلاش هستند تا مسائل و موضوعاتی را مطرح کنند و برای آن راه‌حل ارائه دهند تا این مشکلات بیش‌ازپیش نشوند.

بازیگر سریال" مریم مقدس" گفت: ای‌کاش این برنامه دریکی از شبکه‌های پرمخاطب تولید و پخش می‌شد تا مخاطب بیشتری داشته باشد.

خداپناهی در خاتمه درباره عبور از خط قرمزهای رسانه ملی نیز بیان کرد: ما تلاش کردیم تا جایی که می‌توانیم از خط قرمزها رد شویم و این را باید مخاطب بگوید که تا چه اندازه توانستیم در این بخش موفق باشیم.