سرویس سینمایی هنرآنلاین: مهرداد فرید کارگردان که اخیراً به عنوان دبیر شورای عالی تهیه‌کنندگان انتخاب شده، این روزها مشغول آماده‌سازی فیلم جدیدش "دعوتنامه" است.

او درباره "دعوتنامه" به هنرآنلاین گفت: در مرحله آغاز صداگذاری این فیلم توسط حسین قورچیان هستیم و اگر همه چیز روبه‌راه باشد، فیلم را به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر می‌رسانیم.

فرید درباره موضوع و داستان "دعوتنامه" بیان کرد: این فیلم با واقع‌بینی مسائل اجتماعی روز ایران را مرور می‌کند و بیشتر نگاهش به طبقه محروم جامعه است. فیلم در عین حال درون‌مایه مذهبی هم دارد و به طور کلی در شهر مشهد می‌گذرد. داستان "دعوتنامه" روایت جیب‌بری است که با زدن جیب زائران در حرم امام رضا (ع) داستانک‌های جدیدی را رقم می‌زند. در این فیلم حمیدرضا آذرنگ، میترا حجار، شقایق فراهانی، شهاب شادابی، بهزاد جعفری، سامان صفاری، منظر لشگری، مسعود شریف، با معرفی غزل فرید و سحر کریمی به ایفای نقش می‌پردازند.

دعوتنامه

فرید در ادامه درباره فضا و چشم‌انداز کلی سینمای امروز اظهار کرد: با توجه به گیشه پررونق شش ماه اول سال می‌شود به آینده خوش‌بین بود، اما از آنجایی که منحنی فروش در هفته‌های اخیر به سمت پایین است، ممکن است رونق اخیر یک حباب بوده باشد. سعی می‌کنیم خوش‌بینی‌مان را حفظ کنیم، اما در عین حال باید واقع‌بین هم باشیم و تنگ‌نظری‌ها و محدودیت‌ها بخصوص در زمینه تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای را کنار بگذاریم و راه‌های رونق را مسدود نکنیم.

دبیر شورای عالی تهیه‌کنندگان همچنین درباره تغییر و تحولاتی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفته است، گفت: می‌دانیم که با آمدن وزیر جدید هوای تازه‌ای به وزارت خانه آمده است. ایشان قطعاً گوش شنواتری خواهد داشت و ایده‌هایی که از سوی سینماگران، هنرمندان، اصناف به خصوص خانه سینما و شورای عالی تهیه‌کنندگان بیان می‌شود، بهتر و با دقت بیشتری درک خواهد کرد. امیدواریم به ایده‌ها و مسائلی که اهالی سینما مطرح می‌کنند، توجه بیشتری داشته باشند.

وی مهم‌ترین درخواست اهالی سینما را امنیت بازار سینما دانست و افزود: مهم‌ترین درخواست ما از وزیر جدید این است که روی امنیت بازار سینما کار کند و با بررسی بیشتر ببیند چطور می‌تواند زیرساخت‌ها را گسترش دهند و بازار سینما را از طریق توسعه سالن سازی بزرگ‌تر کند. همین‌طور امیدواریم امنیت بازار سینما را از طریق برگرداندن اعتبار پروانه نمایش، آزادی تبلیغ فیلم‌ها از همه رسانه‌ها (حتی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان که ماهیت سیاسی و معاند ندارند)، ایجاد رابطه میان سینما و سازمان صداوسیما، مبارزه با قاچاق فیلم در شبکه‌ ویدئویی و فضای اینترنتی، ایجاد کند و به این وضعیت سامان دهد. فکر می‌کنم با ایجاد این امنیت، رونق سینما همچنان تداوم داشته باشد.