سرویس سینمایی هنرآنلاین: شرکت نو ایمیج/ میلنیم فیلمز قصد فیلمی جدید بر مبنای "رمبو"، مجموعه سینمایی اکشن موفق دهه 1980 با بازی سیلوستر استالونه، تولید کند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، فیلمنامه را بروکس مک‌لارن می‌نویسد و آریل ورومن روی صندلی کارگردانی می‌نشیند. نام این فیلم "رمبو: خون تازه" (Rambo: New Blood) است.

استالونه در پروژه جدید نقش قهرمان اکشن را تکرار نمی‌کند و این در حالی است که او در 2008 در "رمبو" چهارمین و آخرین فیلم مجموعه "رمبو" به تهیه‌کنندگی شرکت میلنیم، نقش اصلی را ایفاء‌ کرد. قرار است در فیلم جدید یک بازیگر جوان‌تر به نقش جان رمبو ظاهر شود. میلنیم به رمبو مانند شخصیتی چون جیمز باند نگاه می‌کند.

رمبو شخصیت اصلی رمان "اولین خون" نوشته دیوید مورل بود که در 1972 منتشر شد. هالیوود بر مبنای آن کتاب در 1982 فیلمی با بازی استالونه و به کارگردانی تد کاچف تولید کرد که هرچند در قید و بند صحنه‌های اکشن بود، اما نگاهی هم به مشکلات سربازان ناراضی بازگشته از جنگ ویتنام داشت. (در فیلم ساخته‌شده، برخلاف کتاب، قهرمان داستان در پایان زنده می‌ماند.)

قسمت دوم "اولین خون" با عنوان "رمبو: اولین خون قسمت 2" در 1985 در حالی روانه سینماها شد که جیمز کامرون یکی از فیلمنامه‌نویس‌های آن بود. فیلم دوم با حال و هوای آمریکای دهه 1980 مطابقت داشت و از هر جهت فیلمی اکشن بود. رمبو در فیلم دوم یک تنه در ویتنام در حال گرفتن انتقام بود. استالونه در اوج و فیلم در گیشه شکست‌ناپذیر بود و شخصیت جان رمبو وارد فهرست نمادهای سینمایی فرهنگ پاپ شد. "رمبو 3" در 1988 اکران شد، اما نه به لحاظ کیفی و نه به لحاظ فروش، به پای فیلم‌های قبلی نرسید. سپس رمبو تا 2008 خاموش بود.

استالونه چند سال پیش در مصاحبه‌ای در پاسخ به این پرسش که حاضر است یک "رمبو" دیگر بسازد، گفت: "خدای من، نه. دیگر چیزی برای کشتن باقی نمانده!"

جزئیات داستان فیلم جدید هنوز اعلام نشده است، چرا که پروژه در مراحل ابتدایی تولید است. آریل ورومن کارگردان درام جنایی "مرد یخی" (2012) با بازی مایکل شانون و وینونا رایدر و تریلر "جنایتکار" با بازی رایان رینولدز و گال گادوت است که امسال روی پرده سینماها رفت.