سرویس سینمایی هنرآنلاین: استیون اسپیلبرگ از شاخه کارگردانان و لورا درن از شاخه بازیگران روز دوشنبه برای اولین بار به عنوان اعضای هیئت رئیسه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی انتخاب شدند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، آکادمی همچنین در ادامه تلاش‌های خود برای ایجاد تنوع نژادی و جنسیتی در اعضای خود، دو عضو آمریکایی/آفریقایی را هم به هیئت رئیسه اضافه کرد: شارن کی. دیویس دو بار نامزد اسکار برای فیلم‌های "ری" و "دختران رویایی" که به نمایندگی از شاخه طراحان لباس در هیئت رئیسه حضور دارد و راجر راس ویلیامز برنده اسکار بهترین مستند کوتاه برای " Music by Prudence " که نماینده شاخه مستند خواهد بود.

لورا کارپمن از شاخه موسیقی و کوین کالیر از شاخه صدا دیگر اعضای جدید هیئت رئیسه را تشکیل می‌دهند.

تعداد زنان عضو هیئت رئیسه آکادمی تا الان 17 نفر است که بعد از انتخابات شاخه تدوینگران می‌تواند به 18 نفر افرایش پیدا کند. هفت رنگین‌پوست هم در میان اعضاء هستند.

هر یک از 17 شاخه آکادمی سه نماینده در هیئت رئیسه دارند که می‌توانند سه دوره سه ساله پیاپی فعالیت کنند.

سال گذشته برای دومین بار پیاپی تمام 20 نامزد جوایز اسکار بازیگری سفیدپوست بودند. در دیگر بخش‌های اصلی نیز رنگین‌پوستان نادیده گرفته شدند که این مسئله اعتراض‌های بسیاری را به همراه داشت. ضمن اینکه از 305 فیلم واجد شرایط تنها چند فیلم ساخته کارگردانان رنگین‌پوست و تنها چند فیلم ساخته کارگردانان زن بودند.

اعتراض‌های گسترده، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی را بر آن داشت به سرعت برای ایجاد تنوع نژادی در نامزدهای جوایز اسکار قوانینی جدید وضع کند. آکادمی ماه گذشته فهرست اعضای جدید خود شامل 638 نفر را منتشر کرد. 46 درصد اعضای جدید را زنان تشکیل می‌دهند و 41 درصد فهرست شامل افراد رنگین‌پوست است. در میان دعوت‌شدگان، 283 نفر از 59 کشور حضور دارند. آکادمی حدود 6000 هزار عضو دارد.