سرویس سینمایی هنرآنلاین: مل گیبسن و رندال والاس نویسنده روی دنباله فیلم "مصائب مسیح" (The Passion of the Christ) کار می‌کنند.

والاس که برای فیلم "شجاع‌دل" (1995) به کارگردانی گیبسن نامزد اسکار بهترین فیلمنامه شد، روز پنجشنبه با بی‌میلی، شایعه‌ها درمورد اینکه او نوشتن فیلمنامه دنباله "مصائب مسیح" را شروع کرده است، تأیید کرد و به هالیوود ریپورتر گفت این فیلم داستان رستاخیز مسیح را روایت می‌کند.

او تاکید کرد که نمی‌شود این پروژه را مخفی نگه داشت.

والاس که به تازگی فیلم مذهبی "بهشت واقعی است" را کارگردانی کرد و خود یکی از فیلمنامه‌نویس‌های آن بود، گفت او و گیبسن هنگام کار روی پروژه "هکساو ریج" (Hacksaw Ridge)، به طور جدی درمورد کار روی دنباله "مصائب مسیح" که پرفروش‌ترین فیلم مستقل تاریخ سینماست، بحث کردند.

"هکساو ریج" را گیبسن کارگردانی کرده و والاس یکی از فیلمنامه‌نویس‌هایش است. این فیلم ماه نوامبر اکران می‌شود.

والاس که در دانشگاه دوک در رشته الهیات درس خوانده است، با اشاره به اینکه رستاخیز مسیح، رشته تخصصی او بود، گفت: همیشه می‌خواستم این داستان را بگویم. مصائب شروع ماجراست و خیلی داستان‌های دیگر برای گفتن هست.

"مصائب مسیح" روایتی از آخرین ساعت‌های عیسی مسیح (ع) (با بازی جیم کاویزل)، پیش از آن است که در اورشلیم به صلیب کشیده شود. این پروژه 30 میلیون دلاری در 2004 توسط شرکت مستقل نیومارکت فیلمز روانه سینماها شد و در دنیا به فروش خیره‌کننده 612 میلیون دلار دست پیدا کرد. از آن زمان تاکنون خیلی‌ها در هالیوود منتظر یک دنباله بودند، اما گیبسن هر بار سراغ پروژه‌های دیگر رفت.

شایعه‌ها درمورد ساخت دنباله "مصائب مسیح" ماه گذشته زمانی اوج گرفت که گیبسن به شکلی غافلگیرکننده در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه لیبرتی شرکت کرد تا فیلم "هکساو ریج" را به طور ویژه به نمایش درآورد. او در پاسخ به سئوالی درمورد ساخت دنباله "مصائب مسیح" ابراز علاقه کرد که این کار را انجام بدهد، اما دقیقاً اعلام نکرد که تا چه حد جدی است.

والاس گفت درخواست جامعه مسیحی برای ساخت دنباله "مصائب مسیح" او و گیبسن را قانع کرد که این کار را انجام بدهند. او گفت: اجتماع انجیلی، "مصائب مسیح" را بزرگ‌ترین فیلم خارج از سیستم هالیوود می‌داند و دائم به ما می‌گفت که یک دنباله حتی می‌تواند بزرگ‌تر از فیلم اول باشد.

هنوز هیچ استودیو و سرمایه‌گذار برای پروژه در نظر گرفته نشده و فیلمنامه در مراحل اولیه است، اما والاس گفت چند سرمایه‌گذار ابراز علاقه کرده‌اند. او گفت: هنوز خیلی زود است درمورد پول صحبت کنیم. این یک پروژه عظیم و مذهبی است.

"هکساو ریج" تازه‌ترین فیلم گیبسن که داستانی درباره شجاعت در دوران جنگ است، از روی زندگی دزموند تی. داس، اولین فرد معترض جنگ ساخته شده است که مدال افتخار کنگره آمریکا را دریافت کرد. او در 23 سالگی درگیر جنگ جهانی دوم شد. داس که تحت تعالیم ادونیست‌ها بزرگ شده بود، حاضر نشد کسی را بکشد و حتی اسلحه حمل کند و در عوض در مقام یک دکتر جان ده‌ها نفر را در جریان نبرد اوکیناوا نجات داد. در این نبرد مرگبار سربازان آمریکایی در صخره‌های اوکیناوا با سربازان ژاپنی رودررو شدند.

"هکساو ریج" اولین فیلم گیبسن در مقام کارگردان پس از فیلم مایایی‌زبان "آپوکالیپتو" در 2006 و پس از جنجال‌های زندگی شخصی اوست که جایگاهش در هالیوود را متزلزل کرد. گیبسن در نیویورک به دنیا آمد، اما در کودکی همراه خانواده به سیدنی رفت. او اولین موفقیت‌ها را با بازی در فیلم‌های کلاسیک استرالیایی مانند سه‌گانه "مکس دیوانه" و "گالیپولی" تجربه کرد. گیبسن برای "شجاع‌دل" برنده اسکار بهترین فیلم و کارگردان شد.

از دیگر فیلم‌های او در مقام بازیگر می‌توان به مجموعه موفق "اسلحه مرگبار"، "ماوریک"، "تئوری توطئه"، "میهن‌پرست" و "آنچه زنان می‌خواهند" اشاره کرد. "لبه تاریکی" به کارگردانی مارتین کمپبل و "بیدستر" ساخته جودی فاستر، از فیلم‌های گیبسن در مقام بازیگر در سال‌های اخیر است.