سرویس سینمایی هنرآنلاین: اصغر فرهادی کارگردان و بازیگران فیلم "فروشنده" شامل شهاب حسینی و ترانه علیدوستی و بابک کریمی شنبه شب در مراسم فرش قرمز این فیلم حضور داشتند.

این فیلم شب گذشته برای نمایندگان رسانه‌های حاضر در کن به نمایش درآمد و با واکنش‌های عمدتاً مثبت روبرو شد.

فرهادی در نشست مطبوعاتی "فروشنده" در کن گفت: "فروشنده" را یک فیلم کارآگاهی می‌دانم که همه نوع مردم، چه منتقدان و چه مردم عادی با آن ارتباط برقرار می‌کنند. بخش مهمی از داستان آن معماگونه و کارآگاهی است. در حقیقت کارآگاه نمی‌بینیم اما خود تماشاگر با آن به عنوان یک کارآگاه برخورد می‌کند.

"فروشنده" داستانی معاصر و روایتگر زندگی زوجی است که رابطه آن‌ها تحت تاثیر یک اتفاق قرار می‌گیرد.

پخش‌کننده جهانی این فیلم، کمپانی "ممنتو" است که این فیلم را با عنوان انگلیسی "The Salesman" اکران می‌کند.

شنبه شب همچنین مراسم اولین نمایش جهانی فیلم "ال" (Elle) به کارگردانی پل ورهوفن کارگردان کهنه‌کار هلندی به عنوان یکی دیگر از رقبای جایزه نخل طلای این دوره جشنواره کن برگزار شد. ایزابل هوپر رئیس پیشین داوران جشنواره کن در این فیلم نقش مدیر ارشد یک شرکت تولید بازی‌های ویدیویی را بازی می‌کند که در خانه‌اش مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد.

ورهوفن برای اولین بار بعد از "غریزه اصلی" در 1992 در بخش رسمی جشنواره کن شرکت کرده است. ورهوفن، هوپر و تعدادی از عوامل فیلم "ال" عصر شنبه در مراسم فوتوکال و نشست مطبوعاتی این فیلم در کن حضور داشتند.

فیلم فرانسوی "پدر خونی" (Blood Father) به کارگردانی ژان-فرانسوا ریشه نیز در بخش نمایش‌های نیمه‌شب روی پرده رفت. مل گیبسن بازیگر استرالیایی در این فیلم نقش یک محکوم سابق را بازی می‌کند که به کمک دختر نوجوانش که به خطر افتاده است، می‌آید.


مل گیبسن

شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم کن 11 مه (22 اردیبهشت) آغاز شد و یکشنبه 22 مه (2 خرداد) با معرفی برندگان بخش مسابقه اصلی به کار خود پایان می‌دهد.