سرویس سینمایی هنرآنلاین: پروژه جدید "پینوکیو" (Pinocchio) را شرکت‌ برادران وارنر و شرکت "تیم داونی" متعلق به رابرت داونی جونیر تهیه می‌کنند.

به گزارش ورایتی، پل تامس اندرسن فیلمنامه را می‌نویسد و این احتمال هست که اندرسن آن را کارگردانی کند. خیلی کم پیش آمده است که او فیلمنامه‌ای نوشته باشد که خودش آن را کارگردانی نکرده است. مایکل میتنیک نسخه قبلی فیلمنامه را نوشت.

داونی جونیر به همراه سوزان داونی همسر و همکار تهیه‌کننده‌اش "پینوکیو" را تهیه می‌کند.

قرار است داونی جونیر نقش ژپتو را بازی کند. داستان درباره یک عروسک چوبی است که می‌خواهد یک پسربچه آدم باشد. داونی جونیر از مدت‌ها پیش‌تولید "پینوکیو" را در نظر داشت و اخیراً با توجه به علاقه دیزنی به ساخت فیلم‌های زنده بر مبنای انیمیشن‌های کلاسیک و قصه‌های پریان بار دیگر نظرش به این پروژه جلب شد.

دیزنی با فیلم‌هایی چون "آلیس در سرزمین عجایب" که دنباله آن در 2016 روی پرده می‌رود، "مالفیسنت" و "سیندرلا" به موفقیت تجاری زیادی دست پیدا کرده است. دیزنی همچنین فیلم‌های "دیو و دلبر" با بازی اما واتسن، دان استیونس و لوک ایوانس، "کتاب جنگل" به کارگردانی جان فاورو با صداپیشگی چهره‌هایی چون اسکارلت جوهانسن، لوپیتا نیونگو و بیل موری، "مولان"، "دامبو" به کارگردانی تیم برتن، "وینی پو"، "تینکر بل" با حضور ریس ویترسپون و "فانتازیا" را در دست تولید دارد.

ابتدا قرار بود "پینوکیو" را برتن کارگردانی کند.

در همین حال، شرکت یونیورسال روی اقتباسی غیرانیمیشن از "پری دریایی کوچک" کار می‌کند.

"پینوکیو" اولین پروژه تامس اندرسن بعد از "فساد ذاتی" (Inherent Vice) است که سال گذشته نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را برای او به همراه داشت. او برای فیلم‌های "شب‌های بوگی"، "ماگنولیا" و "خون بپا می‌شود" نیز پنج بار نامزد اسکار بوده است.