سرویس سینمایی هنرآنلاین: تام کروز در "ماموریت: غیر ممکن ملت خودسر" (Mission: Impossible Rogue Nation) بار دیگر به نقش ایتن هانت مامور تیم IMF (نیروی ماموریت‌های غیرممکن)، شاخه غیررسمی سیا مقابل دوربین رفته است.

این بار ایتن و تیم او باید دشوارترین ماموریت خود تاکنون را به نتیجه برسانند. ماموریت آنها نابود کردن "سندیکا" است، یک سازمان خودسر بین‌المللی و بسیار ماهر که هدفش نابودی IMF است.

جرمی رنر، الک بالدوین، سایمن پگ، وینگ ریمز، سایمن مک‌برنی و ربکا فرگوسن دیگر بازیگران "ماموریت: غیر ممکن ملت خودسر" هستند که از 31 ژوئیه (9 مرداد) در قالب دوبعدی، سه‌بعدی و آیمکس روی پرده سینماها می‌رود.

کریستوفر مکواری این فیلم را از روی فیلمنامه‌ای نوشته ویل استیپلز و درو پیرس کارگردانی کرده است. کروز با همکاری جی. جی. آبرامز و دیوید الیسن از شرکت اسکای‌دنس پروداکشنز "ماموریت: غیرممکن 5" را تهیه کرده است.

مکواری به لحاظ حرفه‌ای سابقه همکاری مستمر با کروز را دارد. او فیلمنامه درام تاریخی "والکری" (2008) با بازی کروز را نوشت و یکی از تهیه‌کنندگان آن فیلم بود. مکواری سال 2012 نیز فیلم جنایی "جک ریچر" را با حضور کروز کارگردانی کرد و فیلمنامه "لبه فردا" را هم نوشت که سال 2014 به نمایش درآمد. مکواری برای فیلم "مظنونین همیشگی" (1995) برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد.

مجموعه فیلم‌های "ماموریت: غیرممکن" از موفق‌ترین آثار دوران کاری کروز هستند. فیلم چهارم با عنوان "ماموریت: غیرممکن - پروتکل شبح" به کارگردانی براد برد دسامبر 2011 اکران شد و در دنیا حدود 700 میلیون دلار فروخت.

اولین "ماموریت: غیرممکن" را برایان دی پالما سال 1996 کارگردانی کرد و فیلم دوم سال 2000 به کارگردانی جان وو به بازار آمد. جی. جی. آبرامز چهره معروف تلویزیونی با کارگردانی سومین فیلم "ماموریت: غیرممکن" برای اولین بار روی صندلی کارگردانی یک فیلم بلند داستانی نشست. برد هم پیش از کارگردانی فیلم چهارم با دو انیمیشن برنده اسکار "راتاتویی" و "شگفت‌انگیزها" شهرت داشت.

آنونس "ماموریت: غیر ممکن ملت خودسر" را اینجا ببینید.

انتهای پیام/