سرویس سینمایی هنرآنلاین: سایت تی‌ام‌زد گزارش داد هواپیمای تک‌موتوره هریسن فورد روز پنجشنبه حدود ساعت 14:24 به وقت محلی، بر اثر یک نقص فنی در زمین گلف پنمار در ونیز در کالیفرنیا سقوط کرد.

بازیگر 72 ساله به بیمارستان یو سی‌ال‌ای در وست‌وود منتقل شد، جایی که به گفته اداره آتش‌نشانی لس آنجلس شرایط او "نسبتا خوب" ذکر شده است. گزارش‌های اولیه جراحت‌های فورد را "عمیق" توصیف کرده بود. فورد در این حادثه از ناحیه سر دچار چند آسیب‌دیدگی شد. او تنها سرنشین هواپیما بود. کس دیگری در این حادثه مجروح نشد.

بن فورد پسر هریسن فورد پنجشنبه از بیمارستان توئیت کرد که: «حال بابا خوب است، درب و داغون، اما خوب!"

مدیر برنامه‌های فورد نیز اواخر پنجشنبه بیانیه‌ای منتشر و حال او را رضایت‌بخش توصیف کرد. او گفت: هریسن سوار یک هواپیمای قدیمی از دوران جنگ جهانی دوم بود که موتور آن پس از بلند شدن از کار افتاد. او چاره‌ای جز فرود اضطراری نداشت. او اکنون در بیمارستان تحت مراقبت است. جراحات او خطرناک نیست و انتظار می‌رود سلامتی‌اش را به طور کامل بازیابد.

یکی از شاهدان گفت فورد پس از سقوط توانست از هواپیما خارج شود. بعدا دو پزشک خود را به صحنه حادثه رساندند و او را معاینه کردند. به گفته یکی از کارکنان زمین گلف پنمار، صورت فورد کاملا خونی بود.

فورد شیفته خلبانی است و مجوز هدایت هلی‌کوپتر و هواپیماهای ثابت‌بال را دارد. او پیش از این نیز تجربه سقوط هواپیما را داشته است.

هریسن فورد بیش از همه با سه‌گانه اول "جنگ‌های ستاره‌ای" و سری فیلم‌های "ایندیانا جونز" شهرت دارد. او به تازگی بازی در "جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بیدار می‌شود"، فیلم جدید مجموعه "جنگ‌های ستاره‌ای" را در استودیوهای پاین‌وود به پایان رساند. فورد در این فیلم بار دیگر در نقش هان سولو ظاهر شده است.

فورد همچنین فیلم فانتری رمانس "دوران آدالین" به کارگردانی لی تولند کریگر را آماده نمایش دارد. به تازگی اعلام شد او در دنباله فیلم "بلید رانر" نقش ریک دکارد را تکرار می‌کند. فورد برای فیلم "شاهد" (1985) نامزد اسکار شد.

ورایتی / 5 مارس