سرویس سینمایی هنرآنلاین: مراسم هشت و هفتمین جوایز اسکار صبح دوشنبه در دالبی تیه‌تر در هالیوود برگزار شد.

ادی ردمین برای بازی در فیلم "نظریه همه چیز" به کارگردانی جیمز مارش جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را به خانه برد. او در این فیلم نقش استفن هاوکینگ، فیزیکدان نظری و کیهان‌شناس بریتانیایی را بازی می‌کند که به خاطر ابتلا به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک توانایی انجام هیچ‌نوع فعالیت حرکتی را ندارد.

ردمین در حالی جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد که مایکل کیتن برای "بردمن" رقیب سرسخت او بود. کیتن در فصل جوایز سینمایی بیش از 20 جایزه از جمله جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد موزیکال یا کمدی همین‌طور جایزه انتخاب منتقدان را دریافت کرد، اما ژانویه پیش در بیست و یکمین دوره جوایز سالانه انجمن بازیگران آمریکا جایزه بهترین بازیگر مرد را به ردمین واگذار کرد.

با توجه به اینکه انجمن بازیگران بیش از 20 درصد از اعضای رای‌دهنده آکادمی علوم و هنرهای سینمایی را تشکیل می‌دهد و از آنجا که به گواه تاریخ، جوایز این انجمن یک شاخص قابل اعتماد برای پیش‌بینی برنده‌های بخش‌های بازیگری است، خیلی‌ها اعتقاد داشتند ردمین اسکار بهترین بازیگر مرد را هم دریافت خواهد کرد.

استیو کارل برای "شکارچی روباه"، بردلی کوپر برای "تک‌تیرانداز آمریکایی" و بندیکت کامبربچ برای "بازی تقلید"، دیگر نامزدهای بخش بهترین بازیگر مرد جوایز اسکار امسال بودند.

ردمین 33 ساله متولد لندن است. او به تازگی برای کار خود در "نظریه همه چیز" جایزه بفتا بهترین بازیگر مرد را هم دریافت کرد. "هفته من با مریلین" و "بینوایان" از دیگر فیلم‌های مطرح ردمین است.