سرویس سینمایی هنرآنلاین: اتفاق جالبی که امسال در سی و سومین جشنواره فیلم فجر رخ داد، حضور بازیگرانی بود که در سمت تهیه‌کنندگی در عرصه سینما به چشم می‌خوردند، بازیگرانی که اگر چه از هنر بازیگری در سینما دور شده بودند، اما فضای کار تهیه‌کنندگی در سینما را در این دوره از جشنواره تجربه کردند.

به‌‌ همان شکلی که در سینما بازیگرانی وارد عرصه کارگردانی شدند، حالا خیلی از این هنرمندان علاوه بر بازیگری، نام تهیه‌کننده سینما را هم یدک می‌کشند.

علی مصفا، پرویز پرستویی، بیژن امکانیان، رامبد جوان، نیکی کریمی و تینا پاکروان از جمله هنرمندانی هستند که تهیه‌کنندگی بعضی فیلم‌ها را در این دوره از جشنواره برعهده داشتند. درمورد این موضوع با جمال ساداتیان تهیه‌کننده فیلم "جامه‌دران" به صحبت پرداخته‌ایم.

ساداتیان درباره ورود بازیگران به عرصه تهیه‌کنندگی درسینما به هنرآنلاین گفت: حضور بازیگران سینما در عرصه تهیه‌کنندگی موضوع غریبی نیست. این قضیه سابقه طولانی در هالیوود دارد. خیلی از بازیگران مشهور هالیوود، به عرصه تهیه‌کنندگی و یا کارگردانی سینما ورود پیدا می‌کنند. شاید یک حس کنجکاوی باشد که می‌خواهند این عرصه را هم تجربه کنند.

او ادامه داد: اما اگر هنرمندی همزمان بخواهد کار تهیه‌کنندگی و بازیگری را انجام بدهد، ممکن است به هر دو فعالیت او لطمه وارد شود. حوزه تهیه‌کنندگی با بازیگری واقعا متفاوت است، اما اگر بازیگری بتواند برای فیلمی سرمایه‌گذاری کند تا فیلم به نتیجه مطلوب هم برسد، در واقع به این عرصه کمک کرده است. باید این موضوع را هم در نظر بگیریم که هر کاری را اصولی انجام دهیم.

تهیه‌کننده فیلم "جامه‌دران" گفت: همیشه گفته‌ایم که بعضی اتفاقات برای اعتبار سینمای ایران قابل اهمیت هستند، پس ورود سرمایه‌گذاران در سینما هم می‌تواند عامل موفقیت تولیدات سینمایی باشد، حالا چه فرقی می‌کند سرمایه‌گذار و یا تهیه‌کننده، بازیگر و یا کارگردان باشد.

این تهیه‌کننده سینما درباره سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: وقتی صحبت از جشنواره فیلم فجر می‌شود، یعنی عرصه رقابت. رقابتی که فیلم‌ها تلاش می‌کنند تا در جشنواره دیده شوند. فکر می‌کنم جشنواره بهترین موقعیت برای عرضه تولیدات سینمایی است. بازار رقابت در جشنواره آن‌قدر داغ و جذاب است که حتی گرفتن جایزه برای فیلم‌ها هم قطعا برای همه اهالی سینما قابل اهمیت و مهم بوده است. نهایتا هنرمندان اگر از نحوه جایزه‌ها هم گله‌مند باشند این نشان می‌دهد که جشنواره نقش پررنگی برای آن‌ها دارد.

ساداتیان درباره همراهی با فیلمسازان جوان گفت: چند سالی می‌شود که تهیه کنندگی فیلمسازان فیلم اولی هستم. خوشحالم که موفقیت این گروه از فیلمسازان را درسینما می‌بینم. به هر حال بجز فیلم "جامه‌دران" به کارگردانی حمیدرضا قطبی که اتفاقا بازتاب خوبی هم دراین دوره از جشنواره فیلم فجر داشت، تجربه تهیه کنندگی چند فیلم اول دیگر هم تا کنون در این عرصه داشته‌ام. باید این فیلمسازان را حمایت کنیم، گاهی ایده‌های تازه و نو از این فیلمسازان در سینما بوجود می‌آید.

انتهای پیام/