سرویس سینمایی هنرآنلاین: مراسم این دوره جوایز سالانه انجمن بازیگران (SAG) بامداد دوشنبه به وقت ایران در تالار شراین لس آنجلس برگزار شد و برندگان دو بخش سینما و تلویزیون معرفی شدند.

در بخش سینما، "بردمن" تازه‌ترین ساخته آلخاندرو گونزالس ایناریتو کارگردان مکزیکی که در چهار بخش شانس دریافت جوایز انجمن بازیگران را داشت، جایزه گروه بازیگری را از آن خود کرد. این یک پیروزی بزرگ دیگر برای "بردمن" در کمتر از یک روز بود. این فیلم یکشنبه صبح نیز جایزه داریل اف. زانوک بهترین تهیه‌کننده سال را از انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا (PGA) دریافت کرد.

"بردمن" برای دریافت جایزه بهترین گروه بازیگری از انجمن بازیگران، فیلم‌های "بچگی" به کارگردانی ریچارد لینکلیتر، "هتل بزرگ بوداپست" ساخته وس اندرسن، "بازی تقلید" به کارگردانی مورتن تیلدوم و "نظریه همه چیز" ساخته جیمز مارش را شکست داد.

"بردمن" در بخش‌های بهترین بازیگر مرد (مایکل کیتن)، بازیگر مرد مکمل (ادوارد نورتن) و بازیگر زن مکمل (اما استون) نیز بخت دریافت جوایز انجمن بازیگران را داشت، اما در این بخش‌ها پیروز نشد.

کیتن در این فیلم نقش بازیگری میانسال را ایفاء می‌کند که در گذشته به خاطر بازی در نقش ابرقهرمانی به نام "بردمن" شهرت داشت، اما اکنون از یاد رفته است. او به امید بازگرداندن آن روزهای طلایی شروع به نوشتن و کارگردانی نمایشنامه‌ای می‌کند که قصد دارد در برادوی آن را به صحنه ببرد و خودش هم در آن بازی کند، اما در میانه راه دچار فروپاشی شخصیتی می‌شود.

ادی ردمین برای بازی در نقش استفن هاوکینگ، فیزیکدان نظری و کیهان‌شناس بریتانیایی در فیلم "نظریه همه چیز" جایزه بهترین بازیگر مرد را برد و جولین مور برای بازی در نقش زنی مبتلا به آلزایمر در "همچنان آلیس" برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد.

جی. کی. سیمونز برای "ضربه شلاق" و پاتریشیا آرکت برای "بچگی" به ترتیب جوایز بهترین بازیگر مرد مکمل و بهترین بازیگر زن مکمل را از آن خود کردند.


مایکل کیتن و ادوارد نورتن در صحنه‌ای از فیلم "بردمن"

انجمن بازیگران بیش از 20 درصد از اعضای رای‌دهنده آکادمی علوم و هنرهای سینمایی را تشکیل می‌دهد. به همین دلیل رای این انجمن ملاک مناسبی برای پیش‌بینی نامزدها و برندگان جوایز اسکار در بخش‌های بازیگری است.

در دوره قبل هر چهار برنده جایزه انجمن بازیگران - متیو مکاناهی، کیت بلانشت، جارد لتو و لوپیتا نیونگ‌اُ جایزه اسکار را هم دریافت کردند. 10 برنده قبلی جایزه بهترین بازیگر مرد انجمن بازیگران جایزه اسکار این بخش را هم برده‌اند.

در 19 سال گذشته در 9 مورد برنده بهترین گروه بازیگری در نهایت جایزه اسکار بهترین فیلم را هم برده است. سال گذشته این انجمن جایزه گروه بازیگری را به "حقه‌بازی آمریکایی" داد، اما اسکار بهترین فیلم به "12 سال بردگی" رسید. سال 2012 رای‌دهنده‌های SAG جایزه گروه بازیگری را به "آرگو" اعطاء کردند و این فیلم اسکار بهترین فیلم را هم برد.

در بخش تلویزیون، جایزه بهترین گروه بازیگری یک سریال درام به "دانتن ابی" و جایزه گروه بازیگری یک سریال کمدی به "نارنجی، سیاه جدید است" اعطاء شد. کوین اسپیسی برای "خانه پوشالی" جایزه بهترین بازیگر مرد یک سریال درام را برد و جایزه بهترین بازیگر زن یک سریال درام به وایولا دیویس، "How to Get Away With Murder" رسید.

برندگان بیست و یکمین دوره جوایز سالانه انجمن بازیگران با رای 165 هزار عضو SAG-AFTRA انتخاب شدند.

اسامی برندگان جوایز انجمن بازیگران در بخش سینما به شرح زیر است:

بازیگر مرد: ادی ردمین، "نظریه همه چیز"
دیگر نامزدها: استیو کارل، "شکارچی روباه" / بندیکت کامبربچ، "بازی تقلید" / جیک جیلنهال، "شبخیز" / مایکل کیتن، "بردمن"

بازیگر زن: جولین مور، "همچنان آلیس"
دیگر نامزدها: جنیفر آنیستن، "کیک" / فلیسیتی جونز، "نظریه همه چیز" / رزاموند پایک، "دختر رفته" / ریس ویترسپون، "وحشی"

بازیگر مرد مکمل: جی. کی. سیمونز، "ضربه شلاق"
دیگر نامزدها: رابرت دووال، "قاضی" / ایتن هاوک، "بچگی" / ادوارد نورتن، "بردمن" / مارک روفالو، "شکارچی روباه"

بازیگر زن مکمل: پاتریشیا آرکت، "بچگی"
دیگر نامزدها: کایرا نایتلی، "بازی تقلید" / اما استون، "بردمن" / مریل استریپ، "در جنگل" / نائومی واتس، "سنت وینسنت"

‌گروه بازیگری: "بردمن"
دیگر نامزدها: "بچگی"، "هتل بزرگ بوداپست"، "بازی تقلید"، "نظریه همه چیز"

گروه بدل‌کاری: "نشکسته"
دیگر نامزدها: "فیوری"، "Get on Up"، "هابیت: نبرد پنج ارتش"، ، "افراد ایکس: روزهای گذشته آینده"

اسامی برندگان جوایز انجمن بازیگران در بخش تلویزیون به شرح زیر است:

بازیگر مرد یک فیلم تلویزیونی یا سریال کوتاه: مارک روفالو، "قلب طبیعی" (The Normal Heart)
دیگر نامزدها: آدرین برودی، "هودینی" / بندیکت کامبربچ، "شرلوک: آخرین عهد" / ریچارد جنکینز، "اولیو کیتریج" / بیلی باب تورنتن، "فارگو"

بازیگر زن یک فیلم تلویزیونی یا سریال کوتاه: فرانسیس مکدورمند، "اولیو کیتریج"
دیگر نامزدها: الن برستین، "گل‌ها در اتاق زیر شیروانی" / مگی جیلنهال، "زن شریف" / جولیا رابرتز، "قلب طبیعی" / سیسلی تایسن، "سفر به بانتیفول"

بازیگر مرد یک سریال درام: کوین اسپیسی، "خانه پوشالی"
دیگر نامزدها: استیو بوشمی، "امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب" / پیتر دینکلیج، "بازی تاج و تخت" / وودی هارلسن، "کارآگاه واقعی" / متیو مکاناهی، "کارآگاه واقعی"

بازیگر زن یک سریال درام: وایولا دیویس، "How to Get Away With Murder"
دیگر نامزدها: کلر دینز، "هوملند" / جولیانا مارگولیس، "همسر خوب" / تاتیانا ماسلانی، "Orphan Black" / مگی اسمیت، "دانتن ابی" / رابین رایت، "خانه پوشالی"

بازیگر مرد یک سریال کمدی: ویلیام اچ. میسی، "بی‌شرم"
دیگر نامزدها: تای بورل، "خانواده مدرن" / لوئیس سی.کی، "لویی" / جیم پارسونز، "نظریه انفجار بزرگ" / اریک استون‌استریت، "خانواده مدرن"

بازیگر زن یک سریال کمدی: اوزو آدوبا، "نارنجی، سیاه جدید است"
دیگر نامزدها: جولی براون، "خانواده مدرن" / ادی فالکو، "پرستار جکی" / جولیا لوئیس-دریفوس، "Veep" / امی پولر، " Parks and Recreation"

گروه بازیگری یک سریال درام: "دانتن ابی"
دیگر نامزدها: "امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب"، "بازی تاج و تخت"، "هوملند"، "خانه پوشالی"

گروه بازیگری یک سریال کمدی: "نارنجی، سیاه جدید است"
دیگر نامزدها: "نظریه انفجار بزرگ"، "خانواده مدرن"، "بروکلین 9-9"، "Veep"

گروه بدل‌کاری یک سریال کمدی یا درام: "بازی تاج و تخت"
دیگر نامزدها: "24: روزی دیگر زنده بمان"، "امپراتوری پیاده‌رو تخته‌کوب"، "هوملند"، "Sons of Anarchy"، "مردگان متحرک"

جایزه یک عمر دستاورد: دبی رینولدز

ورایتی / 25 ژانویه

علی افتخاری