سرویس سینمایی هنرآنلاین: مراسم هفتاد و دومین دوره جوایز سالانه گلدن گلوب یکشنبه 11 ژانویه 2015 (بامداد دوشنبه 22 دی به وقت ایران) در هتل بورلی هیلتن در لس آنجلس برگزار می‌شود.

وبسایت رسمی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA)، بانی جوایز گلدن گلوب، روز جمعه برای مدتی کوتاه به اشتباه فیلم‌های "سلما" به کارگردانی آوا دوورنی و "در جنگل" ساخته راب مارشال را به عنوان برندگان جوایز اصلی این دوره جوایز اعلام کرد. این اشتباه خیلی زود تصحیح شد.

شرکت "بلوفین" که مسئولیت فنی وبسایت رسمی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود را به عهده دارد، مسئولیت این اشتباه را به عهده گرفت و گفت این اتفاق صرفا ناشی از تست تصادفی سایت بوده است.

در صفحه سایت HFPA، عکس‌ فیلم‌های "12 سال بردگی" و "حقه‌بازی آمریکایی"، برندگان سال گذشته برای مدتی کوتاه با شرح عکس "سلما" به عنوان برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم درام و "در جنگل" به عنوان برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم موزیکال یا کمدی، منتشر شد.

یکی از سخنگویان شرکت "بلوفین" به ورایتی گفت: در حالی که بلوفین وبسایت HFPA را برای مراسم یکشنبه شب تست می‌کرد، به ناخواسته این تست را در معرض دید عموم قرار داد. ما عناوین فیلم‌ها را بدون دانستن برندگان بخش‌ها انتخاب کردیم. ما مسئول این اشتباه هستیم.

بار اول نیست که نام یک برنده جایزه گلدن گلوب پیش از برگزاری مراسم به اشتباه منتشر می‌شود. در سال 2009 نیز نام آن هاتاوی به عنوان برنده جایزه بهترین بازیگر زن درام در وبسایت انجمن مطبوعات خارجی هالیوود منتشر شد، اما در نهایت کیت وینسلت این جایزه را برد.

انجمن مطبوعات خارجی هالیوود متشکل از حدود 85 خبرنگار و روزنامه‌نگار آزاد است. گلدن گلوب پس از اسکار مهمترین جایزه سینمایی در آمریکاست.

ورایتی / 9 ژانویه