سرویس سینمایی هنرآنلاین: جایزه چاپلین برای تقدیر از شاخص‌ترین استعدادهای صنعت سینما در نظر گرفته شده است.

جامعه فیلم مرکز لینکلن، بانی جشنواره فیلم نیویورک با اعطای این جایزه دستاوردهای رابرت ردفورد را به عنوان بازیگر و کارگردان سینما، حضورش در برادوی به عنوان بازیگر همین طور حمایت از سینمای مستقل به عنوان موسس موسسه ساندنس و جشنواره فیلم تاثیرگذار مورد تقدیر قرار می‌دهد.

به گزارش ورایتی، ردفورد با دریافت جایزه چاپلین به سینماگرانی چون چارلی چاپلین، الیزابت تیلور، آلفرد هیچکاک، مارتین اسکورسیزی، کاترین دونوو، باربارا استرایسند و... می‌پیوندد که این جایزه را دریافت کرده‌اند. سال 2013 این جایزه به راب راینر رسید.

ردفورد 77 ساله جایزه خود را 27 آوریل 2015 دریافت می‌کند. این دوره جشنواره فیلم نیویورک شنبه شب با نمایش فیلم "بردمن" ساخته آلخاندرو گونزالس ایناریتو به پایان رسید.

ردفورد سال گذشته برای فیلم "همه چیز از دست رفته" به کارگردانی جی. سی چاندور نامزد اسکار بهترین بازیگر شد. این فیلم در جشنواره فیلم نیویورک نیز روی پرده رفت که یکی از مهمترین رویدادهای سینمایی آمریکا است.

او سال 1981 برای فیلم "مردم عادی" برنده اسکار بهترین کارگردانی شد و در 1995 نیز برای فیلم "مسابقه پرسش و پاسخ" نامزد دریافت جوایز بهترین فیلم و کارگردان بود. او سال 1974 هم برای فیلم "نیش" نامزد اسکار بهترین بازیگر شد. ردفورد سال 2002 یک جایزه افتخاری اسکار را دریافت کرد.

"بوچ کسیدی و ساندنس کید"، "همه مردان رئیس جمهور" و "طبیعی" از دیگر فیلم‌های ردفورد در مقام بازیگر است.