سید جمال ساداتیان در گفت‌وگو با خبرنگار سینما هنرآنلاین درباره چشم انداز سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت:جشنواره زمانی پر رونق می شود که، فیلم های آن با مردم ارتباط بر قرار کند و مطابق با سلیقه مخاطبان باشد،حوزه هنر به خصوص سینما باید بیانگر مطالبات مردم باشد. نگاه سینماگران باید با نگاه مردم همخوانی داشته باشد در غیر این صورت، با مشکل های جدی روبرو خواهند شد.

تهیه کننده فیلم "برف روی کاج ها" درباره حضور طیف های مختلف فیلمسازان در سی و دومین جشنواره فیلم فجر گفت: امسال شاهد حضور طیف های مختلفی از سینماگران به نام و صاحب سبک در جشنواره فیلم فجر خواهیم بود، همین تنوع نگاه ها و حضور پررنگ فیلمسازان باعث می شود که یک بازار رقابتی در جشنواره به وجو آید و در نهایت این مردم هستند که فیلم ها را قضاوت می کنند و به آن ها امتیاز می دهند. اگر این رقابت بر پایه ی عدالت و شایستگی فیلم ها شکل بگیرد می توان گفت که جشنواره به یک استاندارد نسبی رسیده است.

ساداتیان انتظارات اش از دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر علیرضا رضا داد را چنین عنوان کرد: برگزاری جشنواره فیلم فجر امکانات مناسب می خواهد. دبیر جشنواره سی و دوم از صبغه قابل قبولی در سینمای ایران برخوردار است. اما امسال شرایط به گونه ای است که عدالت در نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر و انتخاب آثار رسیده به دفتر جشنواره حرف اول را می زند. یکی دیگر بحث هایی که او باید مدیریت کند، اکران به موقع فیلم ها همزمان در شهرستان ها است. چندین سال است که جشنواره با شعار اکران همزمان در سایر شهرها نتوانسته است زمینه ای را برای اکران مناسب فیلم ها همزمان با جشنواره فیلم فجر را فراهم کند. و شهروندان ما در شهرستان ها برای تماشای فیلم ها به تهران می آیند و با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

تهیه کننده فیلم "به رنگ ارغوان" درباره دو فیلمی که امسال راهی جشنواره فیلم فجر خواهد کرد گفت: فیلم "آذر،پرویز، شهدخت و دیگران" از طنزهای فاخر با درون مایه اجتماعی است که مخاطبان خود را به همراه خواهد داشت. این فیلم مشخصه های خاص خود را دارد و از جنس سینمای بهروز افخمی است.

"آذر،پرویز، شهدخت و دیگران"به دلیل مضمون اش می تواند گزینه مناسبی برای اکران نوروزی باشد که اگر شورای صنفی نمایش همراهی کند این فیلم در عید نوروز با استقبال مخاطبان خود همراه می شود. تصادف گوهر خیر اندیش در این پروژه ما را با مشکلاتی در طول فیلمبرداری مواجه کرد، خانم خیر اندیش ایثار کردند و علیرغم این که باید مدت ها در منزل استراحت می کردند، آمدند و صبورانه به کار خود ادامه دانند تا پروژه با مشکل مواجه نشود.

ساداتیان ادامه داد: فیلم "سایه روشن" به کارگردانی فرزاد موتمن فیلم دیگری است که جذابیت های خاص خود را دارد و می تواند در جذب مخاطب به خوبی عمل کند.

موسسه فرهنگی و هنری بشرا فیلم و سید جمال ساداتیان در مقام تهیه کننده با دو فیلم "سایه روشن" به کارگردانی فرزاد موتمن و "آذر،پرویز، شهدخت و دیگران" در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حاضر خواهد بود.