به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، مدتی است اوضاع سینما به قدری بد است که موفقیت فیلم ها در جشنواره فیلم فجر هم نمی تواند دلیلی باشد برای اینکه سینمادارها برای اکران فیلم ها اشتیاق نشان دهند.

علیخانی: صاحبان فیلم ها دست به عصا راه می‌روند

عبدالله علیخانی صاحب سینمای عصر جدید در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین، پیرامون این موضوع گفت: قبلا این اتفاق رسم بود که هر سال فیلمسازان فیلم های خود را به جشنواره عرضه می کردند و سینماداران به دنبال بهترین فیلم ها بودند. همان طور که در دنیا بازار فیلم مرسوم است. من اعتقاد دارم که جشنواره فیلم فجر ما نیز همانند همان بازار فیلم بود. اگر فیلمی قوی و جون دار بود در گیشه موفق می‌شد و اگر ضعیف بود سینما دار شکست می خورد.

علیخانی اضافه کرد: از اتفاقاتی که پارسال بر سر مضامین برخی از فیلم ها افتاد. فیلمسازان دست به عصا راه می روند و خود را سانسور می کنند از ترس این که فیلم هایشان پشت خط اکران بماند. و سینما دار در این اتفاق دخیل نیست.

جمال ساداتیان: اختلالی که حوزه هنری در اکران ایجاد کرد علت این اتفاقات بود

سید جمال ساداتیان تهیه کننده باسابقه سینمای ایران در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین گفت : سابق براین فیلم ها در جشنواره به اکران درمی آمد و دسته بندی می شد و یک عرضه و تقاضا و تعاملی مشترک بین سینما دار و تهیه کننده صورت می گرفت. اما از سال گذشته اختلالی که حوزه هنری و بحرانی که بر سر اکران ایجاد کرده است باعث شده که این اتفاق رقم بخورد و آن شیوه مرسوم کمرنگ شود.سینما داران به دنبال رونق گیشه و تهیه کنندگان به دنبال فروش مناسب و مردم به دنبال یک فیلم خوب هستند.

محمد حسین فرحبخش: ممیزی و سانسور ، علت اصلی این ماجرا است

محمد حسین فرحبخش تهیه کننده و کارگردان فیلم "خصوصی" در گفت و گو با خبرنگار هنر آنلاین گفت: ریشه و علت اصلی این اتفاقات چیزی نیست به جز ممیزی سنگین و ویران کننده که در امسال به اوج خود رسیده است. سطح کیفی آثار سینمایی به شدت پایین آمده و فیلم ها از جذابیت خارج شده است و در گیشه رونق ندارند و مخاطبان با فیلم ها ارتباط برقرار نمی کنند.