ابوالفضل همراه، بازیگر سینما و تئاتر پس از نمایش فیلم «احمد» در محفل سینمایی آرمان در گفتگو با خبرنگار هنر آنلاین گفت: فیلم احمد را می توانیم در قالب ژانر دفاع مقدس تعریف کنیم. در این فیلم روایتی را از ایثار و رشادت های نیروهای جهادی در یک حادثه تلخ و ناگوار می بینیم. آنهایی که در صف اول دفاع از ایران در دوره دفاع مقدس بودند امروز در بحران هایی همچون زلزله به کمک و یاری مردم می شتابند.

رئیس فرهنگسرای نیاوران گفت: در این فیلم سعی شده تصویری روان، ساده و قابل فهم از یک شخصیت عرفانی و فرمانده ای دلبر که خودش را در مسیر امنیت ایران اسلامی فدا کرد به تصویر بکشد.

همراه در ادامه گفت: متاسفانه امسال شاهد ضعیف ترین ادوار جشنواره فیلم فجر چه از حیث کیفیت آثار و چه از حیث برگزاری جشنواره هستیم. البته این نکته را نباید فراموش کنیم که جریان سینمای ایران در حال پوست اندازی است و نقاط روشن پر امیدی را می توان در آن دید. امثال افرادی همچون امیر عباس ربیعی کارگردان فیلم احمد از جمله همین افراد است.

وی گفت:  متاسفانه دستگاه های حاکمیتی که به سراغ ساخت فیلم می آیند به علت عدم برخورداری از کارشناسان متخصص در این حوزه، عمدتاً شاهد تولید آثار ضعیف هستیم و کم پیدا می شود آثاری که از جهت کیفیت سینمایی خوش ساخت باشد.

وی در ادامه افزود: امسال در جشنواره فیلم هایی دیدم که حقیقتاً نتوانستم تحمل کنم و تا پایان فیلم را ببینم. برخی از اساتید و بزرگان در این دوره، فیلمشان نا امید کننده بوده است.

این هنرمند در ادامه بیان کرد: مهمترین خلأ ما در سینمای ایران امروز، تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص است. روزنه های روشنی، ابتدای انقلاب شکل گرفت و مراکزی که برای تربیت نیرو ایجاد شد ولی ناگهان همه آنها تعطیل شدند.

ابوالفضل همراه  در پایان گفت: تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص در کنار حفظ و حمایت از آن دو مولفه جدی در رونق سینمای ایران است.