گروه سینمای «هنرآنلاین»: نشست رسانه‌ای چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور اهالی رسانه در موزه سینما برگزار شد.

مجتبی امینی دبیر چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به خبرنگار هنرآنلاین مبنی بر این که چرا فیلم‌هایی با فرم کمدی تجاری که ارتزاق گیشه سینما از آنهاست در جشنواره راه پیدا نکردند و آیا بهتر نیست جهت به رسمیت شناختن این جنس کمدی‌ها و ایجاد زمینه‌ای برای ارتقاء سطح کیفی آنها مثل بخش انیمیشن بخش تفکیک‌شده‌ای برای این دست کمدی‌ها به جشنواره اضافه شود؟ توضیح داد: امسال بخش انیمیشن نداریم. هرسال فیلم‌هایی از پویانمایی در جشنواره حضور دارد. ما بخش سودای سیمرغ را داریم و نگاه نو براساس حضور فیلم اولی‌ها اضافه می‌شود.

وی افزود: هر جشنواره ای یک چارچوب و سیاست کلان دارد. آثاری که در جشنواره ها حضور دارند باید یک استانداردهایی برای داوری داشته باشند، اگر اثری در جشنواره حضور ندارد دلیل بر این نیست که فیلم‌ خوبی نیست و شاید در پلتفرم ها میلیاردی بفروشد. ما هر سال با این موضوع مواجهیم و هرسال ۳۰ الی ۴۰ اثر خوب به جشنواره راه پیدا نمی‌کند. همه جای دنیا همین است و هیات انتخاب هم براساس همان سیاست‌ها آثار را انتخاب می‌کند. اگر اثری به جشنواره راه پیدا نمی‌‌کند دلیل بر بد بودن آن فیلم نیست و سبد آثار باید متنوع باشد تا مخاطب اذیت نشود. براین اساس تمام عزیزان متقاضی حضور از دوستان خوب ما هستند و برایشان احترام قائل هستیم. فیلمی داشتیم که ‌در جشنواره درخشیده اما در اکران موفق نبوده است و بلعکس.