گروه سینمایی هنرآنلاین: گورانی «تازه وارد» در گفتگو با هنرآنلاین درباره چالش‌هایی که در همکاری با کارگردان‌های مختلف پروژه «تازه‌وارد» داشته گفت: همین‌طور که در خبرها آمده، این سریال با هشت کارگردان ساخته شده است. از همین رو شرایط آن با سریال‌هایی که تنها یک کارگردان دارند متفاوت است. چرا که اینجا هشت نظر و دیدگاه مختلف وجود داشت و باید همه آنها را در نظر می‌گرفتیم.

وی با بیان اینکه هر اپیزود این مجموعه به اندازه یک تله‌فیلم انرژی برده ادامه داد: پیش از این مجموعه افتخار همکاری با چند کارگردان‌ که در این پروژه حضور داشتند داشتم ولی با این حال کار به شدت سختی بود. چرا که بچه‌ها برای اولین کار جدی تلویزیونی خود در پی حساسیت‌های سینمایی بودند. در واقع باید بگویم حضور در این پروژه چالش بزرگی بود اما امیدوارم مورد پسند مخاطبان قرار گیرد.

این تدوینگر درباره چگونگی حضور در «تازه‌وارد» گفت: از گذشته با باشگاه فیلم سوره همکاری داشتم. بر همین اساس جواد موحد به عنوان تهیه‌کننده سریال پیشنهاد این همکاری را داد. بعد از اتمام مرحله‌ فیلمبرداری، تدوینگر باید با کارگردانی دوباره باعث نتیجه بهتری در خروجی شود. به همین دلیل برای انتخاب تدوینگر حساس بودند اما با شناختی که از هم داشتیم، کار را به خوبی جلو بردیم و این همکاری شکل گرفت.

گورانی درباره تاثیر ممیزی در تدوین نهایی مجموعه‌های نمایشی گفت: با توجه به اینکه در تلویزیون کار کرده‌ام، باید بگویم «تازه‌وارد» از معدود کارهایی بود که با اصلاحیه خیلی کم مواجه شد. در واقع موارد خیلی کم آن نیز به خاطر حساسیت گروه تولید و کارگردانی بود که در زمان ضبط اتفاق افتاده بود. بنابراین در این بخش چالش زیادی نداشتیم. البته این مهم با همراهی تلویزیون و برطرف کردن مسائل موجود قابل اصلاح است. در واقع رخ دادن این اتفاق، باعث ایجاد آشتی ببینده و کارگردان‌های مطرح با تلویزیون می‌شود.

وی همچنین در بخش دیگر صحبت‌هایش درباره اهمیت کار تدوینگر در مجموعه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی گفت: با تدوین می‌توان روایتی را به صورت مداوم و سیال بیان کرد. تدوین زمان و مکان را فشرده و بر عناصر متفاوت و پراکنده تأکید می‌کند. آن‌ها را چنان مرتب می‌کند که الگوهای معنایی خاصی ایجاد کنند. علاوه بر این تدوین واکنش تماشاگران را شکل می‌دهد. برای مثال ارائه یک رشته نماهای کوتاه که به سرعت به یکدیگر برش می‌خورند، می‌تواند حس هیجان، حادثه و انتظار را در تماشاگر ایجاد کند اما نماهای طولانی آرامش‌بخش هستند.

گورانی در پایان اضافه کرد: شیوه تلفیق صدا و تصویر در تدوین هم تأثیر بسیار مهمی بر تماشاگر دارد. برای مثال قابل شنیدن بودن یا نبودن گفت‌وگوها، ارائه موسیقی در لحظه‌ای خاص، بالا و پایین شدن حجم صداها، به گوش رسیدن صدای محیط و... همه و همه معنای خاصی می‌آفرینند و احساس تماشاگر را به سمتی هدایت می‌کنند.

حسن حبیب‌زاده، رضا محبی، میلاد محمدی، سجاد معارفی، رضا کشاورز، احمد حیدریان، محسن امانی و محمدجواد صالحی هشت کارگردان جوان «تازه‌وارد» هستند و هر کدام مسئولیت کارگردانی اپیزودی را بر عهده داشتند.