گروه سینمایی هنرآنلاین: ستاره سرشناس سینمای هالیوود و جهان و فرستاده ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان پیش‌تر هم از بازتاب شگفت‌انگیز جنگ اخیر روسیه و اوکراین در رسانه‌ها و فراموش شدن ده‌ها میلیون آواره و پناهنده بیشتر مسلمان در افغانستان، سوریه، اندونزی و برخی نقاط آفریقا انتقاد کرده و خواستار حقوق و شرایط برابر و یکسان برای تمام پناهجویان و آوارگان جهان شده بود.

جولی ۴۶ ساله روز یکشنبه به یمن سفر کرد تا بلکه بخشی از افکار عمومی دنیا را متوجه شرایط فاجعه‌بار زندگی کودکان و زنانی کند که در پی هشت سال تجاوز نظامی عربستان و امارات و چند کشور دیگر به یمن از خانه و زندگی خود رانده و آواره شده‌اند. بازیگر نامدار سینمای جهان که به احترام مردم مسلمان حجاب بر سر کرده بود، به شهر عدن در جنوب یمن رفت و از نزدیک با خانواده‌های جنگزده دیدار و گفتگو کرد.

ستاره هالیوودی درباره حضور در یمن در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: «همزمان با دیدن وحشتی که در اوکراین می‌گذرد و تلاش برای پایان دادن فوری به درگیری‌ها، من اینجا در یمن هستم تا از مردمی پشتیبانی کنم که نومیدانه به صلح و آرامش نیاز دارند. شرایط اینجا از بدترین بحران‌های انسانی در جهان است که در آن هر ساعت یک نفر کشته یا زخمی می‌شود. اقتصاد اینجا با جنگ نابود شده و زندگی و بقای ۲۰ میلیون یمنی به کمک‌های انساندوستانه وابسته است.»

حمله‌های وحشیانه ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان سعودی به یمن در هشت سال گذشته یکی از بدترین فجایع انسانی تاریخ را رقم زده و برآوردهای سازمان ملل نشان می‌دهد حدود ۸۰ درصد یا ۳۰ میلیون نفر از ساکنان آن برای زنده ماندن چشم به کمک‌های بشردوستانه دارند. ۱۳ میلیون نفر هم در خطر قحطی و گرسنگی هستند.

Jolie1

Jolie3

Jolie4

Jolie7

Jolie5

Jolie6