به گزارش هنرآنلاین، متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهلمین جشنواره فیلم فجر به شرح زیر است:

وهو الخلاق العلیم

چهل سال همراهی سینمای ایران با فجر انقلاب اسلامی معنایی جز این ندارد که انقلاب خود روایتی پرشور و سرشار از لحظات جذاب و قصه‌های تلخ و شیرینی است که راویان آن در قابی مشترک و برای نیل به آرمانی مشترک با یکدیگر هم پیمان شدند. پویندگان این راه در عبور از گردنه‌های سهمگین و در مسیر مبارزه جانانه‌‌ای که نقطه عطف اول آن ۱۵ خرداد چهل و دو بود، همه ناملایمات و سختی‌ها را تاب آوردند تا در نقطه اوجی که در بهمن ۵۷ شکل گرفت، پایان خوشی را برای تقابل با اهریمن‌صفتان رقم زنند.

اینک در نخستین سال‌هایی که پویشی همگانی برای همراستایی در گام دوم انقلاب برداشته شده است، سینمای ایران بیش از گذشته نیازمند همکاری، همراهی و اندیشه‌ورزی جمعی همه‌جانبه قاطبه سینماگران است تا ضمن فهم ضرورت‌‌ها و آسیب‌های این عرصه به اتفاق و همدلانه رویکرد و نگاه مبتنی بر "عدالت‌محوری"، "قانون‌گرایی" و "استانداردسازی" در سینما را تقویت و تبیین هنرمندانه کنند.

خادمان فرهنگی شما مردم و ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی در سال‌های پیش روی و در دولت سیزدهم نهایت تلاش خود را خواهند کرد تا کلیدواژه عدالت و بسط گفتمان معنویت‌زا، اخلاق‌گرایانه و امیدآفرین در تولیدات سینمای ایران بیش از گذشته نمود یابد و سینمای ایران از سرچشمه‌های معرفتی و شهودی اسلام انقلابی تعین و تشخص بارزی یابد.

 جشنواره فیلم فجر در چهلمین دوره خود که دوران بلوغ است، به عنوان نقطه عطفی تاریخی در مسیر پرفروغ اندیشه انقلابی، گام‌هایی بلند برداشته تا تصویری روشن و مشحون از آگاهی و بیداری مردمان این سرزمین را جلوه‌گر سازد. برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در مراکز استان‌های کشور، معنایی جز این ندارد که این "ضیافت نور و صدا " ترنم عدالت را زمزمه‌گر است و همه ایرانیان به شرکت در این جشن با شکوه دعوت هستند. 

در فجر سینمای ایران که به تعبیری آن را عید سینمای ایران دانسته‌اند؛خوشبختانه از برکت دو سال مجاهدت و جانفشانی مدافعان سلامت، امنیت خاطر بیشتری برای مخاطبان میلیونی سینمای ایران فراهم شده است. جا دارد به شکرانه این نعمت بزرگ برای رفعت درجات شهدای سلامت دعا کنیم و در ضیافت سینمای ایران یاد همه آنها را گرامی بداریم.

مردم عزیز ایران از شما دعوت می‌کنم با شرکت و حضور شورآفرین در چهلمین جشنواره فیلم فجر تلاش‌های ارزنده و خلاقه فرزندان‌ میهن را ارج بنهید و مشوق هنرمندان برای خلق آفرینش‌های بی‌بدیل بر پایه مواریث تمدن‌ساز و گرانسنگ فرهنگی و معرفتی باشید.

این فصل را با من بخوان باقی فسانه است

این فصل را بسیار خواندم عاشقانه است