گروه سینمایی هنرآنلاین: علیرضا شاکری نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «انیما» در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره قصه این فیلم عنوان کرد: قصه درباره زنی به نام مریم است که برای کسب درآمد در خانه‌های مردم کارگری می‌کند. در این راه با خانواده‌ای که  قصد مهاجرت دارند، آشنا می‌شود و تصمیم می‌گیرد روز تولدش در خانه آنها خودکشی کند. شخصیت‌های دیگر فیلم در پی آن هستند که دلیل خودکشی مریم را یافته و بدانند چرا باید در آن روز این کار را انجام دهد.

او درباره شکل‌گیری ایده این فیلم گفت: ایده اصلی این فیلم از داستانکی که یکی از دوستان من از یک دوست دیگری نقل قول کرده بود، شکل گرفت. از این دست فاجعه‌ها و آسیب‌های اجتماعی در همه کشورها وجود دارد، اما فکر کردم شاید با ساخت این فیلم بتوان از وقوع چنین مسائلی جلوگیری کرد،بدین خاطر من احساس کردم که این باید تبدیل به یک فیلمنامه شده و به زبان تصویر بیان شود که اثرگذاری بیشتری داشته باشد. هدف اصلی فیلم این است که ما نمی‌خواهیم هیچ پیامی را به مخاطب القاء کنیم،فیلم ما فقط پیام آموزشی دارد و راهکار نمی‌دهد. در واقع ما در«آنیما» صرفا یک مسئله را بیان کرده و ابعاد آن را در همان زمان اندک بررسی کردیم. مواجه افراد جامعه با  چنین رخدادهایی بسیار حائز اهمیت است. هدف ما سیاه نمایی نیست، بلکه نگاهی به هر دو سوی ماجراست. شخصیت‌های این فیلم همه خاکستری هستند یعنی هم صفات بد و هم صفات خوب دارند. در واقع در این فیلم می‌خواهیم نشان دهیم که این مشکلات در جامعه وجود دارد و با خردجمعی می‌توان از وقوع این مشکلات جلوگیری گردد.

این فیلمساز جوان در ادامه به  مشکلات تولید فیلم اشاره کرد و افزود: شرایط سخت کرونا که دنیا گریبانگیر آن شده است، ساختن فیلم را سخت‌تر کرده و برای گروه تولید و سازندگان فیلم به شدت کار را دشوار می کند. فیلم ما در مقایسه با فیلم‌های دیگر لوکیشن‌های بسیار متعددی داشت و این برای ما کمی سخت شد؛ ما باید در لوکیشن‌هایی چون سردخانه بیمارستان که جسد بیماران کرونایی را در آن نگاه می‌داشتند، گاراژهای خیلی کثیف که لاستیک و قالپاق‌ها را رنگ می‌زدند و محله‌های قدیمی که از بهداشت کمی برخوردار بودند، حضور می‌یافتیم؛ خوشبختانه با وجود همه مسائل و سخت بودن شرایط، ما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی کردن محیط‌ها، فیلمبرداری خود را به اتمام رساندیم .

شاکری در ادامه اضافه کرد: این فیلم به صورت مستقل ساخته شد و پروداکشن این فیلم بخاطر تعدد لوکیشن، تعدد بازیگر و هماهنگی آن حجم از هنرور به شدت کار سخت و سنگینی بود که باعث استرس برای من به عنوان فیلمساز مستقل می‌شد.

وی در خاتمه به برنامه‌های آتی خود اشاره کرد و افزود: حدود یک سال است که قصد دارم یک فیلم بلند را شروع کنم. فیلمنامه آن تقریبا تمام شده و در مرحله بازنویسی است ولی بخاطر شرایط مالی ساخت آن به عقب افتاده است. اگر به امید خدا همه مسائل به خوبی پیش برود به زودی برای ساخت آن اقدام خواهم کرد.