گروه سینمایی هنرآنلاین: مارال بنی‌آدم، بازیگر سینما و تئاتر، در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره حضورش در فیلم سینمایی «گیسوم» ساخته نوید به‌تویی که دربخش سینمای سعادت سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد،  گفت: زمانی که فیلمنامه را خواندم برایم جذاب بود و از سوی دیگر گروه بازیگران کار به نحوی بود که دوست داشتم با آن‌ها همکاری کنم. یکی از داستان‌های فیلم درباره گروه دوستانی است که با هم صمیمی هستند و کنش‌هایی  بین آنها پیش می‌آید که باعث می‌شود،  پی به واقعیت وجودی رفاقتشان ببرند. همچنین عوض شدن آدم‌ها در طی سالیان مانند یک خط صاف نیست و مدام براساس روابط، مدل زندگی، تغییر روابط  و شرایط دیگر تغییر می‌کند و روی شخصیت آدم‌ها و حضورشان در رفاقت‌ها تاثیر  می‌گذارد. در سمت  دیگر ماجرا سعید سعدی در مقام تهیه‌کننده بود که بسیار کاربلد و متعهد است و گروه بسیار خوبی در کنارشان بود که کمک کردند تا فیلم به بهترین نحو ساخته شود.

او ادامه داد: لوکیشن این کار در خارج از تهران بود و ما 40 روز در شمال کشور حضور داشتیم، خود این جابه‌جایی کار سختی بود اما با درایت گروه کار پیش رفت. امیدوارم که نتیجه کار خوب باشد و مخاطب از آن لذت ببرد تا نوید به‌تویی پرانرژی‌تر در این مسیر، رو به جلو حرکت کند و دوستان دیگرم  نیز  بتوانند کار کنند و ما از دیدن آثارشان لذت ببریم. تولید این فیلم بهمن و اسفند سال 97 انجام شد و سال 99 از لابراتوار کار بیرون آمد، زمان بسیار طولانی را سپری کرد، اما در آن زمان خوشبختانه کرونایی  نبود و با خیال راحت می‌توانستیم کار کنیم.

این بازیگر درباره ویژگی‌های کاراکتر خود«دلبر» در این فیلم توضیح داد: دلبر را دوست داشتم، چرا که پذیرش یک رفتار زنانه است. دلبر زنی است که می‌تواند در کار،  روابط و یا خانه مدیریت داشته باشد و در نقطه مرکزی روابط قرار دارد. در واقع او کسی است که همه را دور هم جمع می‌کند. دلبر با پذیرش دوستان و گذشتن از پس زمینه ذهنی که از رابطه صمیمی‌ترین دوستش با همسر فعلی‌اش دارد و شرایطی که باید مدیریت کند و حساسیت‌های زنانه را در این برهه از زمان کنار بگذارد، زیرکی و مدیریت زنانه خود را نشان می‌دهد. ضمن این که او باید از زندگی‌اش نیز مراقبت کند تا همسرش ذهنش معطوف به گذشته نشود. البته این تدبیری است که در وجود اکثر زنان در همه جای جهان هست و بازی چنین نقشی، برای من چالش برانگیز نبود چون این از درون زنان می‌جوشد.

بنی آدم در پاسخ به این پرسش که چرا در فیلم شاهد  پرش داستان و رها شدن کاراکترها هستیم، گفت: در «گیسوم» دو داستان در دل همدیگر روایت می‌شود. یک داستان اصلی که پایه قصه است و آن گم شدن دختر فیلم است که باید پیدایش کند و یک داستان قصه این دوستی است که برای من شسته رفته‌تر بود چون می‌دانستم نقش چیست. اما از آنجایی که فیلم را هنوز ندیده‌ام نمی‌توانم قضاوتی درباره آن داشته باشم و نمی‌دانم در تدوین فیلم چه اتفاقی افتاده است. من در همین قالب، دو فیلم «فروشنده» و «خشکسالی و دروغ» را نیز داشتم. در فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی سکانس‌های بیشتری داشتم که استفاده نشد، اما می‌دانستم آقای فرهادی قطعا  آن چه را که حذف کرده به نفع کار بوده، بنابراین از آن ناراحت نبودم. در این کار نیز  امیدوارم خروجی نهایی رضایت مخاطب را جلب کند.

او همچنین با اشاره  به پیشنهاداتی که برای بهتر شدن کاراکترها در حین فیلمبرداری داده شد، گفت: وقتی نقشی به من داده می‌شود و قبول می‌کنم نمی‌خواهم نقش تغییر کند یا از روند اصلی قصه خارج شود، اگر پیشنهادی هم هست در راستای سازندگی است . در این کار نیز اولین چالشی که داشتیم فیلمنامه بود، چون مدام در حال تغییر و تحول بود و همین که همه متعهد بودند کمک کرد تا بخش‌هایی از فیلمنامه تغییر کند و در روند کار اثربگذارد، اما در روند اصلی تغییری ایجاد نشد. به هرحال پیشنهادهایی می‌دادیم که اگر مورد قبول کارگردان واقع می‌شد ومی‌پذیرفتند آن را اجرایی می‌کردیم.

بنی آدم در  خاتمه درباره سایر فعالیت‌های خود نیز بیان کرد: بیشترین چیزی که در این زمان دل تنگ آن هستم، بازی در تئاتر است. از زمان اتمام سریال «همگناه»  تئاتر کار نکرده بودم و چون همزمان کار نمی‌کنم الان بیش از پیش دلتنگ کار در تئاتر هستم. متاسفانه الان شرایط خیلی سخت است و دوستان با این که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، اما شرایط کار برایشان سخت است و من هم کار نکردم. فعلا دست نگه داشتم تا آشوب کرونا بخوابد. بهرحال کار کردن در این شرایط سخت است و برای ما که حرفه و در آمدمان از این راه می‌گذرد، این روند خیلی کند می‌شود. بخصوص  اگر حساسیت داشته باشید که چه نقشی، با چه کارگردانی و چه چالشی در کار وجود دارد، قطعا روی کار شما و انتخاب‌هایتان اثرگذار خواهد بود. امیدوارم زودتر همه جهان از  شر این ویروس خلاص شوند.