سرویس سینمایی هنرآنلاین: المیرا دهقانی بازیگر  فیلم سینمایی «سیاه‌باز» به تهیه‌کنندگی علی قائم‌مقامی و کارگردانی حمید همتی  است که در کنار بازیگرانی چون سام قریبیان، افسانه بایگان، شاهد احمدلو، مهدی کوشکی، علی رهبری، حامد بیسادی و آتیلا پسیانی به ایفای نقش پرداخته است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره ویژگی‌های نقش خود در این فیلم بیان کرد: اولین موضوعی که نظرم را برای حضور در این فیلم جذب کرد، آدم‌های این قصه بود و تفاوتی که در نوع پرداخت به آن‌ها وجود داشت.  یکسری کاراکتر گره‌های حل‌نشده دارند و به دلیل نحوه زیستی که دارند  روی‌هم انباشته‌شده است و حالا با گذشت چند سال، این آدم‌ها را می‌بینیم که غیرقابل‌پیش‌بینی و به‌نوعی خشمگین هستند.

فیلم سیاه باز

دهقانی ادامه داد: این خشم گاهی طغیان می‌کند، گاهی سرکوب می‌شود و گاهی نیز  این آدم‌ها را به آدم‌های جامعه مدرنی که در حال حاضر ما در آن زندگی می‌کنیم، نزدیک می‌کند.

بازیگر سریال «سایه‌بان» درباره تجربه همکاری با یک کارگردان فیلم اولی نیز گفت: آقای همتی بسیار تعامل خوبی با بازیگران داشت  و دست بازیگر را باز می‌گذاشت تا بتوانیم ایده‌هایمان را خرج کار کنیم. از آنجایی که فیلمنامه بخش‌هایی داشت که برای شخص بازیگر بود و باید خود بازیگر به آن می‌رسید این خصوصیت آقای همتی برای من زبانزد بود و کار با او را دوست داشتم.

دهقانی همچنین افزود: وقتی فیلم‌نامه به دستم می‌رسد، مهم‌ترین بخش آن  قصه و کاراکتر است که برایم اهمیت دارد  و وقتی با این دو مشکل نداشته باشم در آن کار حضور پیدا می‌کنم.

او درباره سختی کار در فیلم «سیاه باز» توضیح داد: برای بازی در یکی از سکانس‌ها  استرس بسیاری داشتم و به شکل مداوم با کارگردان و سایر بازیگران در تعامل بودم تا به یک  نتیجه مشترک رسیدیم. تغییراتی در آن شکل گرفت و پس از ضبط هم نظر کارگردان جلب شد و هم خودمان از آن راضی بودیم.