سرویس سینمایی هنرآنلاین: سید علی هاشمی فیلم سینمایی "زعفرانیه 14 تیر" را که دو سال از تولید آن می‌گذرد، آماده نمایش دارد. در این فیلم مهدی هاشمی، هنگامه قاضیانی، مسعود رایگان، نازنین بیاتی و لیندا کیانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت اکران "زعفرانیه 14 تیر" بیان کرد: بنا داشتیم خردادماه فیلم را اکران کنیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌ریزی ما به هم ریخت. منتظر هستیم شرایط پایدار شود و بعد برای اکران سینمایی آن اقدام کنیم. برای اکران آنلاین برنامه‌ای نداریم و تهیه‌کننده فیلم نیز قصد اکران به این شکل را ندارد. 

او درباره سایر فعالیت‌های خود نیز توضیح داد: چند فیلمنامه دارم برای سینما و شبکه نمایش خانگی دارم  که پیگیر آن‌ها هستم اما مانند همیشه مشکل اصلی سینمای ما یافتن سرمایه‌گذار است و من هم به دنبال یافتن سرمایه‌گذار برای ساخت هستم. علاوه بر این در حال حاضر در گروه کارگردانی سریال "سیاوش" به کارگردانی سروش محمد زاده برای شبکه نمایش خانگی هستم.

هاشمی در پاسخ به این سؤال که آیا صدور مجوز ساخت سریال برای شبکه نمایش خانگی از سوی صداوسیما را تائید می‌کند یا نه، گفت: قطعاً صدور مجوز شبکه نمایش خانگی باید توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد. صداوسیما همان‌طور که قانون می‌گوید می‌تواند، برای آنچه از تلویزیون پخش می‌شود مجوز صادر کند و عهده‌دار تولید و پخش برنامه‌های خود باشد، اما در حال حاضر با این  اتفاق  و آشفتگی که به وجود آمده است تمام اختیارات از ارشاد  به رقیب واگذار می‌شود و این اتفاق باعث از بین رفتن شبکه نمایش خانگی می‌شود چرا که تولید آثار شبکه نمایش خانگی با تلویزیون فرقی نخواهد داشت.