سرویس سینمایی هنرآنلاین: یکی از تازه‌ترین اقداماتی که با هدف تجلیل از حماسه‌آفرینی‌های شهدا و ایثارگران جنگ تحمیلی هشت ساله در دست انجام قرار گرفته است، برگزاری مسابقه طراحی لوح و بنای یادبود شهدا و ایثارگران؛ به‌ویژه شهدای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است که به همت این شرکت در دست برگزاری است.

مهدی امینی‌خواه بازیگر سینما و تلویزیون که فیلم "کلاه سبزها" را با محوریت تکاوران نیروی دریایی در حال تولید دارد، دفاع مقدس را مانند سایر ژانرهای سینمایی کشور دارای جایگاه خاصی عنوان کرد و گفت: در سینمای ما در کنار ژانرهای خاصی که وجود دارد ژانر دفاع مقدس هم از دهه‌های پیش همواره مورد توجه فیلمسازان و مردم بوده است. روحیه حماسی و ایثار رزمندگان در دوران جنگ بسیار الهام‌بخش در تولید کتاب، فیلم و یا برگزاری جشنواره‌های مختلف بوده است.

وی ادامه داد: همان‌طور که در کشورهای دیگر برای جنگ‌های تاریخی خود آثار هنری تولید می‌کنند و در تلاش هستند تا با یادآوری آن را به آیندگان انتقال دهند ما هم باید برای دوران دفاع مقدس خود که بخشی از هویت تاریخی کشورمان به شمار می‌رود و رشادت‌های بسیاری از جوانان ما در آن زمان رقم زده است را برنامه‌سازی کنیم.

بازیگر فیلم تلویزیونی "وارش"، دفاع مقدس را یک واقعه تاریخی و نزدیک به زمان حال عنوان کرد و اظهار داشت: خانواده‌هایی که فرزندان خود را در جنگ از دست دادند و یا اثرات ویرانی‌هایی که در شهرهای جنوبی وجود دارد، باعث شده تا این موضوع یک مسئله نام‌آشنا در میان مردم باشد و باید ما هنرمندان و مسئولان هنری سعی کنیم تا با تولید آثار هنری و یا برگزاری جشنواره‌ها از زاویه‌های مختلف یاد و خاطره آن را زنده نگه داریم.

امینی‌خواه، کار راه‌آهن در برگزاری مسابقه‌ای در حوزه تجسمی برای زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثارگری را اقدام ارزنده‌ای برشمرد و ادامه داد: این اقدام که نمود آن را به‌صورت عینی و با نصب آثار در سطح شهر شاهد هستیم به نظرم می‌تواند قدردان گوشه‌ای از رشادت‌ها و ایثارگری شهیدان و رزمندگان کشور باشد و از این نظر باید آن را ارج نهاد.

وی ورود سازمان‌های مختلف در بحث برگزاری برنامه‌های هنری با موضوع زنده نگه‌داشتن یاد دوران دفاع مقدس و موضوع ایثار را لازمه یک جامعه برای حفظ بخشی از هویت تاریخی خو عنوان کرد و ادامه داد: ژانر دفاع مقدس برای همه مردم ما آشنا است و اتفاقی دور نیست و نسل گذشته با آن خیلی بیگانه نیست و از تمام زوایا و با استفاده از انواع و اقسام هنرها می‌توان به آن پرداخت. امیدوارم که راه‌آهن که به این موضوع ورود کرده است و در عرصه هنرهای تجسمی و به‌ویژه هنر مجسمه‌سازی و معماری سعی دارد تا بخشی از تاریخ کشورمان را در جامعه به مردم نمایش دهد، خوش بدرخشد.

امینی‌خواه به بازی خود در چند فیلم در لوکیشن راه‌آهن و قطار اشاره و از حس متفاوت خود به این لوکیشن گفت و ادامه داد: تاکنون به‌طور جدی قسمت نشده که در فیلمی با موضوع خاص در این حوزه تجربه بازی داشته باشم. به نظرم خیلی خوب است که راه‌آهن در کنار ماهیت حمل و نقلی خود توجه ویژه‌ای به موضوع هنر دارد و با برگزاری برنامه‌های این‌چنینی و یا حمایت از ساخت فیلم و فراهم کردن امکانات لازم برای فیلمسازان سعی دارد تا به رسالت دیگری غیر از وظیفه اصلی خود بپردازد.

بازیگر سریال تلویزیونی " مهمانی بهشت" از تجربه بازی خود در نمایش و فیلم‌های سینمایی با موضوع جنگ گفت و خاطرنشان ساخت: بازی در این فضا تجربه‌های متفاوتی را برای من به وجود آورده است و آخرین کاری هم که در این خصوص و با نام "کلاه سبزها" انجام دادم مربوط به 34 روز مقاومت تکاوران نیروی دریایی در خرمشهر است که در نوع خود داستانی است که تاکنون زیاد به آن پرداخت نشده است و در مراحل تدوین و مونتاژ به سر می‌برد.