سرویس سینمایی هنرآنلاین: طبق گفته مرتضی شایسته دبیر شورای صنفی نمایش از روز چهارشنبه  دو فیلم به روی پرده سینماها رفته و یک فیلم نیز به شکل آنلاین اکران می‌شود.

فیلم سینمایی "تا ابد" به کارگردانی امید امین‌نگارشی و تهیه‌کنندگی محمد نجفی زاده نخستین فیلمی است که اکران می‌شود. مفهوم کلی قصه درباره ربا و نزول است؛ موضوعی که در اجتماع بارها و بارها به اشکال مختلف با آن موجه شده‌ایم. در خلاصه داستان فیلم آمده است: زندگی پر از بدبختی، تنهایی و زجر است و همه‌اش خیلی زود به پایان می‌رسد… (وودی آلن) میلاد کی مرام، مهرداد صدیقیان، محسن کیایی، بهرنگ علوی، ترلان پروانه، اکبر معززی، هلیا راجی، حسن خان محمدپور، عرفان برزین، سعید زارعی و ایمان اسماعیل پور در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

اما فیلم بعدی "قتل عمد" است که سعید دولتخانی آن را کارگردانی کرده و محمد احمدی نیز تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد. در خلاصه داستان "قتل عمد" آمده: اردلان فرصت کوتاهی دارد تا به پیشنهاد سرنوشت سازی پاسخ بدهد. در این فیلم چندین بازیگر که چهره جدید خواهند بود، به همراه محمّد فیلی نقش آفرینی می‌کنند.

در نهایت از روز چهارشنبه فیلم سینمایی "لتیان" نخستین ساخته علی تیموری در مقام کارگردان و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی که سال 97 تولید شده است روی پلتفرم‌ها به شکل آنلاین اکران خواهد شد. در خلاصه داستان "لتیان" آمده است: لتیان یک سد است. سدی بر روابط انسانی. رودخانه‌های روابط پشت سدی ایستاده‌اند و راه بن بست است. یک نفر می‌خواهد این سد را بشکند اما خوب می‌داند که شکستن سد به این سادگی نیست. شهر خراب خواهد شد. تکلیف چیست؟ امیر جدیدی، پری ناز ایزدیار، سارا بهرامی، حسن معجونی، ستاره پسیانی، علیرضا ثانی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

علاوه بر این فیلم "هفت و نیم" ساخته برادران محمودی نیز از روز سه شنبه روی پلتفرم‌ها اکران آنلاین خواهد شد.  "هفت و نیم" ماجرای زندگی هفت دختر افغانی و ایرانی را در هفت اپیزود به صورت سکانس پلان  روایت می‌کند و قصه دخترانی است که جمعه شب مراسم عروسی آنها برگزار شود اما هر کدام از آنها به نوعی درگیر مسئله‌ای هستند .

بازیگران "هفت و نیم" به ترتیب قصه‌ها عبارتند از:

قصه شبانه: ندا جبرائیلی، شادی مختاری، آتیه جاوید

قصه نگار: هستی مهدوی، محمدرضا غفاری

قصه ناهید: آناهیتا افشار، علی رضا کمالی نژاد

قصه فرشته: فرشته حسینی، حسین مهری، رویا جاویدنیا، هانیه قاسمی

قصه نیلوفر: شیدا خلیق،علی رضا استادی

قصه شکر: متین حیدری نیا، روژان تقی زاده

قصه راحیل: افسانه کمالی، زهرا بهروز منش، مهسا همتی، محیا صدرزاده، آرمیتا فروزنده، فاطمه صادقی