سرویس سینمایی هنرآنلاین: ساسان سالور تهیه‌کننده سینما، سال گذشته فیلم "سه کام حبس" به کارگردانی بردارش سامان سالور را در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای نخستین بار به نمایش گذاشت. پریناز ایزدیار، محسن تنابنده، سمیرا حسن‌پور، متین ستوده، محمود نظرعلیان، یدالله شادمانی، محمد اشکان فر و علیرضا مهران بازیگران این فیلم سینمایی هستند. قصه این فیلم درباره خانواده‌ای است که با خرید یک ماشین درگیر مشکلاتی می‌شوند.

سالور در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت اکران این فیلم بیان کرد: ما قصد داریم این فیلم را روی پرده سینما اکران کنیم و منتظر فراهم شدن شرایط و عادی شدن اکران‌ها هستیم تا برای آن اقدام کنیم.

سالور همچنین درباره تغییرات ایجادشده روی نسخه اکران عمومی گفت: تنها چند سکانس از این فیلم کوتاه شد که خیلی تأثیری روی روند قصه ندارد.

این تهیه‌کننده سینما در ادامه درباره وضعیت اکران فیلم "هایلایت" به کارگردانی اصغر نعیمی که حدود سه سال از زمان ساخت آن می‌گذرد، توضیح داد: تا دو هفته آینده این فیلم به شکل آنلاین اکران خواهد شد. قراردادها بسته شده و پس از طی شدن مراحل اداری این فیلم به شیوه آنلاین در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

سالور در پاسخ به این سؤال که تا چه اندازه موافق اکران آنلاین است، اظهار کرد: ازنظر من شرایط اکران آنلاین خیلی درست نیست، چون فیلم پس از اولین نمایش به‌سرعت کپی شده و از شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای پخش می‌شود و این ضرر به تهیه‌کننده تحمیل می‌شود. متأسفانه تا جلوی قاچاق فیلم‌ها گرفته نشود و حمیتی برای این امر وجود نداشته باشد و ارگان‌هایی مانند نیروی انتظامی برای جلوگیری از قاچاق آثار ورود نکند، این تهیه‌کنندگان سینما هستند که ضرر می‌کنند، ضمن این که هنوز فرهنگ استفاده از کالاهای فرهنگی در میان مخاطبان ایجاد نشده است و باید روی این موضوع تمرکز بیشتری داشت. پرهیز از دانلود غیرقانونی از سوی مخاطبان مقوله‌ای است که نیازمند فرهنگ‌سازی است تا خود مخاطبان تصمیم بگیرند برای آنلاین دیدن، پول پرداخت کنند و فیلم را به شکل غیرقانونی دانلود نکنند. اگر شرایط مهیا شود اکران آنلاین می‌تواند بسیار کمک‌کننده و راهگشا باشد. باید زیرساخت‌ها آماده باشد به نحوی که مشکلات ابتدا حل شوند مانند کشورهای دیگر و بعد به‌عنوان ابزاری برای اکران از آن استفاده شود، چون این بیماری فعلاً همراه ما هست و مشخص نیست که کی تمام می‌شود، اما با این روش بعید می‌دانم تهیه‌کنندگان حاضر به ریسک باشند، چون نه‌تنها سودی به آن‌ها برگردانده نمی‌شود، بلکه هزینه‌های خود فیلم نیز از این راه حاصل نخواهد شد و تنها به دلیل صف طولانی اکران انتخاب بین بد و بدتر است.

او در خاتمه درباره تازه‌ترین فعالیت خود نیز بیان کرد: در حال حاضر دو فیلم "هایلایت" و "سه کام حبس" را پشت ترافیک بالای اکران دارم و سالن‌ها با توجه به شرایط ایجادشده به دلیل کرونا ظرفیتشان محدود است و تولید هم وجود ندارد، بنابراین فعلاً تمرکزم را روی همین دو کار گذاشتم و امیدوارم که اتفاقات خوبی برای همه سینما بیفتد و ما هم بتوانیم به تولید ادامه دهیم.