سرویس سینمایی هنرآنلاین: سامان صفاری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: فیلم سینمایی "شهربانو" به کارگردانی مریم بحرالعلومی را پیش از شیوع کرونا به اتمام رساندم و مراحل فنی آن در حال انجام است. این روزها نیز مشغول بازی در سریال "خانه امن" به کارگردانی احمد معظمی هستم.

او درباره حضورش در تلویزیون پس از سریال "دلدادگان" توضیح داد: بعد از آن مجموعه پیشنهادهای بسیاری داشتم، اما اغلب این پیشنهادها نزدیک به کاراکتر امیر در این سریال بود. بنابراین ترجیح دادم فعلاً دست نگه دارم و به سمت سینما رفتم، اما زمانی که بازی در "خانه امن" پیشنهاد شد از آنجایی که کاراکتر من در این سریال متفاوت با چیزی است که تاکنون مخاطبان از من دیده‌اند و در واقع یک کاراکتر خاکستری است، پذیرفتم. امیدوارم که مخاطبان سریال را ببینند و آن را دوست داشته باشند.

بازیگر فیلم "شیار 143" ادامه داد: مدیوم تلویزیون بسیار حساس است، به این دلیل که مستقیم با عامه مردم در ارتباط هستید و مخاطبان نیز منتقدان روراستی هستند. من همیشه از نظرات آن‌ها استفاده می‌کنم. ما در سریال "دلدادگان" بدون تبلیغات از میزان مخاطب بالایی برخوردار بودیم و احساس می‌کنم سریال به دل مخاطبان نشست شاید به این دلیل که شعار ندادیم و صداقت در فیلمنامه وجود داشت که مردم آن را دوست داشتند. امیدوارم "خانه امن" نیز از همین میزان استقبال برخوردار باشد و مردم آن را دوست داشته باشند، هرچند که ژانرش کاملاً متفاوت است و به مسائل امنیتی می‌پردازد. داستان این سریال به نحوی است که قشر جوان با آن ارتباط برقرار می‌کند.

صفاری که مدتی قبل سریال "دومینو" را در وب سری داشت، درباره این تجربه بیان کرد: دلیل این که در "دومینو" که نخستین سریال وب سری است بازی کردم این بود که ما در عصری هستیم که مردم خیلی حوصله ندارند تا زمان طولانی را صرف دیدن یا خواندن کنند و این حتی در سینما نیز وجود دارد. سریال "دومینو" حاصل کار یک گروه جوان با کلی انرژی بود و کسی نسبت به دیگری حس برتری نداشت. محمد صادق لواسانی کارگردان سریال نیز پراز ایده‌های جدید بود. باید تبلیغات گسترده‌ای برای آن اتفاقی می‌افتاد تا بیننده بداند که زمان این سریال کوتاه است و در تمام دنیا نیز از این دست سریال‌ها ساخته می‌شود، اما خیلی این اتفاق نیفتاد. با این که تجربه خوبی بود اما ترجیح می‌دهم این بار در شبکه نمایش خانگی با یک نقش بلند و در مدت زمانی طولانی حضور داشته باشم.

این بازیگر سینما همچنین درباره تأثیر کرونا بر زندگی هنرمندان گفت: می‌توانم بگویم تأثیر کرونا بر زندگی ما بسیار بد بود. حداقل برای من این‌گونه بود که تولید یک کار سینمایی و یک نمایش که قرار بود در آن‌ها حضور داشته باشم به طور کلی لغو شد. بچه‌های تئاتر به نظرم قشری بودند که بیش از همه از کرونا ضربه خوردند و کلی آدم که از این طریق امرار معاش می‌کردند بیکار شدند و حمایتی هم از سوی دولت برای هنرمندان صورت نگرفت. شاید یکی از دلایلی که بازیگران وارد بخش تبلیغات شده‌اند و این روزها بیشتر دیده می‌شوند، همین باشد که اتفاق بدی هم نیست و در تمام دنیا این اتفاق رخ داده است، اما اگر کرونا نبود شاید کسی قبول نمی‌کرد. در همه جای دنیا از هنرمندان و سینماداران برای این که بلند شوند و دوباره کار کنند وروی پای خود بایستند حمایت شد، اما اینجا این‌گونه نیست.

صفاری با اشاره به تاثیر کرونا در استقبال بخشی از مخاطبان از تولیدات سینمایی و تلویزیونی، توضیح داد: ما یکسری مخاطب خاموش داشتیم که قشر باسوادی بودند، اما چندان پای آثار سینمایی و تلویزیونی نمی‌نشستند و حالا با قرنطینه و در خانه ماندن اجباری مجبور شدند پای تلویزیون بنشینند و در این مدت فیلم‌های روز دنیا و سریال‌های روز دنیا را ببینند. حالا این افراد مخاطب آثار شده‌اند و با سلیقه‌ای مواجه هستیم که باید برای آن تولید اثر کرد. دولت باید بسیار بیشتر از قبل کمک کند تا آثاری درخور تولید شود که بتواند این حجم مخاطب را حفظ کند. امروز ذائقه مخاطب تغییر کرده و همین کار ما را نیز سخت کرده است چون آثار ما را با آثار خارجی مقایسه می‌کنند و برای حفظ آن‌ها تلویزیون باید کمی خط قرمزهای خود را کمتر کند، چون وقتی با مدیوم‌های مختلف می‌خواهید رقابت کنید باید متفاوت باشید.