به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی استودیو هورخش، انیمیشن سینمایی "آخرین داستان" به کارگردانی اشکان رهگذر در ادامه اکران جهانی‌ در 32 کشور همچون آمریکا، اسپانیا، سوئد، یونان و نروژ قرار بود از 26 مارس (7 فروردین) در سینماهای کشور روسیه اکران شود که به دلیل تعطیلی سینماهای این کشور به خاطر مقابله با کرونا لغو شد.

شرکت پخش فیلم Aurora Trade در پی لغو اکران این انیمیشن در روسیه، پخش نسخه آنلاین "آخرین داستان" را در سرویس‌های وی او دی (VOD) کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) از تاریخ 28 آوریل 2020 (9 اردیبهشت 1399) آغاز می‌کند.

همچنین این انیمیشن سینمایی هم‌اکنون در پلتفرم‌های وی او دی Filimin متعلق به کشور اسپانیا و CinesQuare مقدونیه که کشورهای اروپای شرقی؛ بلغارستان، رومانی، صربستان، مونته‌نگرو، بوسنی و هرزگوین، کرواسی، اسلوونی، کوزوو، آلبانی، یونان، قبرس و ترکیه را پوشش می‌دهد، در حال پخش است.

"آخرین داستان" اولین انیمیشن بلند سینمایی تولیدشده در استودیو هورخش است که تاکنون موفق به دریافت 12 جایزه ملی و بین‌المللی شده است. همچنین این انیمیشن به‌عنوان نماینده سینمای ایران در فهرست اولیه اسکار 2020 قرار داشت.

شرکت 7 sky entertainment در کنار استودیو هورخش پخش جهانی انیمیشن سینمایی "آخرین داستان" را بر عهده دارد.

در پی مقابله با کرونا فعالیت‌های تولیدی استودیو انیمیشن هورخش با دورکاری حداکثر هنرمندان این استودیو ادامه دارد.