سرویس سینمایی هنرآنلاین: داریوش بابائیان تهیه‌کننده سینما درباره اهمیت سینمای کودک، گفت: سینمای کودک تاثیرگذارترین حوزه سینمایی است، به این دلیل که کودکان از فیلم‌هایی که در این حوزه می‌بینند الگوبرداری می‌کنند و تاثیر این آثار، بعدها در رفتار، شخصیت و خواسته‌های کودک، هویدا می‌شود. به همین دلیل بود که دغدغه فیلمسازی من نیز از حوزه کودکان و نوجوانان شروع شد.

وی درخصوص اهمیت مخاطب‌شناسی در فیلم‌های کودکان و نوجوانان، اظهار داشت: مخاطب‌شناسی، مسئله‌ای مهم و در واقع الفبای فیلمسازی به‌شمار می‌رود، در جریان فیلم کودک نیز باید ابتدا کودک را شناخت و با خواسته‌هایش آشنا شد و بعد با توجه به نیاز او شروع به ساخت فیلم‌های مناسب کرد تا این‌گونه مخاطب کودک راغب شود که برای تماشای فیلم، به سالن سینما بیاید.

بابائیان ادامه داد: پر واضح است که کودک برای تماشای فیلم، باید همراه با خانواده به سالن سینما بیاید، پس باید فیلم برای همه‌ اعضای خانواده جذاب باشد و همچنین مفاهیم آموزشی را نیز دربر بگیرد.

این تهیه‌کننده درخصوص وضعیت اکران فیلم‌های کودک، بیان کرد: اکران فیلم کودک توسط جشنواره اثرگذار است، اما تا نماینده‌ای از شورای کودک در انجمن صنفی نداشته باشیم وضعیت اکران فیلم‌های کودک مطلوب نخواهد شد و درنتیجه می‌بینیم که فیلم‌ها در اکران سرنگون می‌شوند.

وی درخصوص اهمیت برگزاری جشنواره کودک تاکید کرد: جشنواره کودک حرف‌های زیادی دارد که به گوش بچه‌ها و خانواده‌ها برساند. به نظر من در ایام برگزاری جشنواره، رسانه‌ها و به خصوص تلویزیون، باید فعال عمل کنند تا پیام‌های این جشنواره ارزشمند به گوش همه برسد.

این کارگردان با اشاره به نقاط قوت، بخش بین‌الملل جشنواره افزود: ما باید برای بخش بین‌الملل جشنواره ارزش و احترام قائل باشیم، چراکه در این بخش فیلمسازان سینمایی از دیگر کشورها، وارد جشنواره می‌شوند و این جریان، تعاملی را رقم می‌زند که برای سینما بسیار ارزشمند خواهد بود.