سرویس سینمایی هنرآنلاین: سیدعلی هاشمی کارگردان سینما و تئاتر است که نخستین تجربه کارگردانی‌اش در سینما با عنوان "زعفرانیه 14 تیر" همچنان منتظر صدور پروانه نمایش است تا به روی پرده سینماها برود.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های اخیرش گفت: دو فیلمنامه آماده دارم که پیگیر ساخت آنها هستم و به دنبال سرمایه‌گذار که یکی در ژانر جنگ و دفاع مقدس است و باید توسط ارگان‌های دولتی بودجه ساخت آن را تامین کنم. متاسفانه تاکنون نتوانستم با هیچ یک از ارگان‌ها به توافق برسم. دیگری یک فیلمنامه در ژانر اجتماعی است که برای ساخت آن نیز به دنبال سرمایه‌گذار هستم.

هاشمی همچنین درباره اکران فیلمش بیان کرد: منتظر صدور پروانه نمایش هستم، اما ظاهرا تعداد فیلم‌هایی که در نوبت اکران و دریافت پروانه هستند بسیار زیاد است.

این کارگردان در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا ادغام پروانه ساخت ویدئویی و سینمایی می‌تواند بر روند تولید فیلم و سینما اثرگذار باشد، اظهار کرد: من خودم به سختی پروانه ساخت دریافت کردم و به نظرم جدا نشدن این دو پروانه برای سینما بهتر است. اگر این دو پروانه یکی باشد سینما به سمت ارزان شدن و آماتوری شدن پیش می‌رود که خیلی موافق این اتفاق نیستم. فکر می‌کنم با تمام سختی‌هایی که وجود دارد اما برای کارگردان یک حسن دارد چرا که کار می‌کند و بعد می‌تواند با کسب تجربه، پروانه بگیرید و با این سختی قدر کار را بیشتر می‌داند و بهتر فیلم می‌سازد.