به گزارش هنرآنلاین، فردا یکشنبه ۲۰ می در پنجمین روز از شصت و پنجمین جشنواره فیلم کن، کمیسیون فرهنگی اتحادیه اروپا با اعطای جایزه "پیرکس مدیا ۲۰۱۲ اتحادیه اروپا" به اصغر فرهادی، از این فیلمساز ایرانی، به خاطر ساخت آخرین فیلمش در فرانسه تقدیر خواهد کرد.

اندرولا واسیلیو رییس کمیسیون فرهنگی اتحادیه اروپا، با تایید این تقدیر اعلام کرد: من از چنین اتفاقی بسیار خرسندم، فیلم‌های اروپایی در خارج از جشنواره کن، با مشکلات فراوانی روبرو هستند، این بهترین جایزه برای تلاش‌های ماست و نشان می‌دهد که اروپا می‌تواند با استفاده از سرمایه‌گذاری هدفمند، به طرز قابل توجهی ارزش‌های خود را به عرصه‌های سمعی بصری و فرهنگی بیافزاید.

وی افزود: امسال ۱۸ فیلم مورد حمایت برنامه رسانه‌ای اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند که همه‌ آن‌ها در شصت و پنجمین جشنواره کن نیز به نمایش درخواهد آمد، از میان این ۱۸ فیلم، ۷ فیلم نیز در بخش مسابقه جشنواره کن برای ربودن نخل طلای این دوره از جشنواره با یکدیگر رقابت می‌کنند.

همچنین فردا یکشنبه فیلم‌ سینمایی "مثل یک عاشق" به کارگردانی عباس کیارستمی برای خبرنگاران در جشنواره‌ فیلم کن به نمایش در خواهد آمد. این فیلم در ساعت ۱۹ و ۳۰ در سالن دبوسی به روی پرده می رود و در ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه نیز در سالن "بازین" تکرار می‌شود.

عباس کیارستمی کارگردان سینمای ایران امسال در جشنواره‌ کن ۲۰۱۲ با فیلم "مثل یک عاشق" برای دریافت جایزه‌ نخل طلا با سینماگرانی مانند کن لوچ، میشل هانکه و جف نیکولز رقابت می‌کند.

تهیه‌کننده‌ی فیلم "مثل یک عاشق" فرانسوی است و کیارستمی فقط به‌عنوان یک سینماگر ایرانی در کن حضور خواهند داشت و نماینده‌ی سینمای ایران محسوب نمی‌شود.

"مثل یک عاشق" یک فیلم ژاپنی - فرانسوی محصول سال ۲۰۱۲ به کارگردانی عباس کیارستمی است و رین تاکاناشی و تاداشی اوکونو و ریو کاسه بازیگران اصلی آن هستند.

همچنین فردا ساعت ۹ صبح به وقت کن فیلم سینمایی "یک خانواده محترم" به کارگردانی مسعود بخشی و تهیه‌کنندگی محمد آفریده، تنها نماینده ایران در جشنواره کن در بخش دو هفته کارگردان‌ها به نمایش درخواهد آمد.