سرویس سینمایی هنرآنلاین: کریم لک زاده کارگردانی است که هم در فضای فیلم کوتاه حرف برای گفتن دارد و هم در فضای فیلم بلند. او این روزها در مرحله پیش تولید تازه‌ترین اثر سینمایی خود است.

لک زاده در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های جدید خود گفت: پیش از این قرار بود فیلم "چهار مرد و یک دشنه" را کارگردانی کنم که به دلیل طرح جدیدم فعلا آن را کنار گذاشتم. این روزها در مرحله پیش تولید اثر جدیدم هستم. هدفم تولید یک فیلم خوب است. از سوی دیگر از انجمن سینمای جوان با من تماس گرفتند و اعلام کردند که فیلم کوتاه "ماچ سینمایی" برای حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران انتخاب شده است، اما متاسفانه به تازگی شنیدم این فیلم از سوی اداره ارزشیابی وزارت ارشاد از جشنواره کنار گذاشته شده است.

وی ادامه داد: بذر ناامیدی به اندازه کافی در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد. متاسفانه با نگاه به لیست فیلم‌های کنار گذاشته شده توسط اداره ارزشیابی متوجه شدم که در این دوره بیشتر از دوره‌های قبل فیلم‌ها کنار گذاشته شده‌اند و این  جای سوال دارد. شاید اگر خود آقای داروغه‌زاده به عنوان مسئول این بخش این رفتار را انجام می‌داد خیلی بهتر مورد قبول واقع می‌شد.

کارگردان فیلم "کله سرخ" در ادامه بیان کرد: ممیزی‌ها به حوزه فیلم کوتاه ورود پیدا کرده است و این به شدت به ضرر کسانی است که خود را متولی سینما می‌دانند. این کاشتن بذر ناامیدی در فیلم کوتاه که امید سینما بوده است به ضرر همه تمام خواهد شد و بعدها خواهند فهمید که چطور جلوی پیشرفت در این مقطع زمانی گرفته شده است. این هم به ضرر جشنواره‌ها و هم به ضرر سینما خواهد بود.

وی افزود: امروز راه‌های رسیدن به جشنواره‌های جهانی بازتر است و به راحتی می‌توان به جشنواره‌های خارجی پناه برد و این نه تنها فرار مغزهاست بلکه فرار قلب‌ها نیز اتفاق می‌افتد، قلبی که برای ساختن فیلم کوتاه در کشور می‌تپید به سمت دیگری می‌رود. من وقتی می‌بینم فیلمم را در کنار دوستانم نمی‌توانم ببینم به سمت جشنواره‌های خارجی می‌روم.

لک زاده در ادامه درباره ارزیابی این وضعیت و فیلم کوتاه اظهار کرد: این اتفاقات به سود جشنواره فیلم کوتاه نیست. قهر، قهر می‌آورد. اعتبار جشنواره به فیلم‌ها و رقابت‌هایش است. وقتی جشنواره قابل پیش بینی شود و تنها تشریفاتی باشد، جان و رمقش گرفته می‌شود. جشنواره فیلم کوتاه تنها ویترین فیلم کوتاه در کشور است و باید حفظ شود.