سرویس سینمایی هنرآنلاین: علیرضا امینی کارگردان سینما و تلویزیون با سریال"تعطیلات رویایی" ایام نوروز از شبکه دو سیما مهمان خانه‌ها بود.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره میزان رضایتمندی مخاطبان از این سریال گفت: خوشبختانه بازخورد مخاطبان از سریال "تعطیلات رویایی" طبق آماری که سازمان ارائه کرده است خوب بود و ما توانستیم در رقابت با سایر آثاری که در ایام نوروز از تلویزیون پخش شدند در رتبه خوبی بایستیم. البته به نظر من رقابتی در ایام نوروز وجود ندارد و همه تلاش می‌کنند تا بتوانند شبکه را با بهترین آثار پر کنند.

تعطیلات رویایی

کارگردان" من دیوانه نیستم" با اشاره به این که زمان کمی برای تولید در اختیار داشتند درباره کیفیت کار و با شتاب کار کردن گروه‌های تولید برای ساخت آثار مناسبتی اظهار کرد: به دلیل بودجه‌بندی شبکه و عدم ارائه به موقع بودجه، متاسفانه کار تولید به تعویق افتاد و زمان ما در پروسه فیلمبرداری کوتاه شد و این کمبود زمان در هر کاری، گروه تولید را با مشکل و شتابزدگی مواجه می‌کند. به طور مثال آقای مقدم و گروه سازنده سریال "پایتخت" زمان خوبی در اختیار داشتند و با آرامش هم کار کردند که به نظرم اصول حرفه‌ای کاملا در زمان تولید رعایت شده است و بودجه هم خصوصی بود و درگیر ماجراهای اینچنینی نبودند. ما هم با تمام قوا تلاش کردیم تا ضربه‌ای به کار وارد نشود، ولی زمان فیلمبرداری ما می‌توانست بیشتر باشد و بازیگرانی هم که مدنظر داشتیم انتخاب شوند تا کار به شکل بهتر و با کیفیت‌تری ساخته شود، اما با تمام کاستی‌ها همه گروه با تلاش و جدیت زحمت کشیدند تا کار به ثمر برسد و بتواند در ایام نوروز کام مخاطبان را شیرین کند.

امینی درباره انتقاداتی که در حوزه انتخاب بازیگران این سریال شده است، بیان کرد: اگر تیتراژ را خوانده باشید انتخاب بازیگر و فیلمنامه با من نبود و محمدرضا شریفی‌نیا عهده‌دار این بخش بود و من خیلی در این مقوله دخالت نکردم و با داشته‌ها کار را ادامه دادم. تلویزیون مثل سینما نیست که انتخاب دست کارگردان باشد و بتواند به راحتی حق انتخاب داشته باشد.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که چرا بیشتر لوکیشن‌های کار خارجی بود و هدف از اجرای آن چه بود نیز گفت: من به شخصه وقتی فضای کار داخلی است خسته می‌شوم. به نظرم تماشاگری که خودش در داخل خانه نشسته هم با دیدن فضا و تصاویر داخلی کار را پس می‌زند. کارهای آپارتمانی را خیلی دوست ندارم و فکر می‌کنم مخاطب دوست دارد فضای ذهنش با دیدن تصاویر بکر باز شود. بهتر است این فضای خفه در لوکیشن‌های داخلی شکسته شود.

تعطیلات رویایی

وی ادامه داد: از سوی دیگر ما قصد نداشتیم به شکل مستقیم تبلیغ گردشگری کنیم، اما به نظرم حتی اگر این اتفاق بیفتد هم اشکالی ندارد به این دلیل که در داخل کشور اتفاق افتاده است و مناطق گردشگری داخلی تبلیغ شده است. ما خیلی جزئی به این مسئله پرداختیم و تبلیغ برند و مکان خاصی هم نداشتیم، فقط تلاش کردیم از فضای بسته خارج شویم.

امینی درباره فعالیت‌های جدید خود نیز عنوان کرد: درباره ساخت دو کار سینمایی و یک سریال صحبت‌هایی انجام داده‌ام که به زودی برای یکی از آثار سینمایی اقدام به دریافت پروانه ساخت می‌کنم و تا آخر ماه وارد مرحله پیش تولید خواهم شد.