سرویس سینمایی هنرآنلاین: سام نوری بازیگر در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های خود گفت: در حال حاضر مشغول بازی در سریال "دیوار به دیوار 2" هستم که برای پخش در نوروز 97 آماده می‌شود. همچنین فصل سوم سریال "شهرزاد" را دارم که چند هفته‌ای است پخش آن در شبکه نمایش خانگی آغاز شده است. علاوه بر این‌ها دو فیلم "لابی" و "نیمکت" را آماده دارم که از زمان اکران آن‌ها اطلاعی ندارم.

نوری در ادامه درباره نقش خود و تغییراتی که در فصل دوم سریال "دیوار به دیوار" رخ داده است، اظهار کرد: خیلی نمی‌توانم وارد جزئیات نقش و داستان شوم، اما برخلاف فصل اول که آیتمی بود و هر بار یک اتفاق جدید در آن رخ می‌داد، این بار داستان واحد است و همه اهالی خانه درگیر یک داستان می‌شوند و اتفاقات جدید رخ می‌دهد. همچنین دو بازیگر جدید به جمع گروه بازیگران افزوده شدند. خانم میتار حجار و آقای علی قربانزاده در این فصل ما را استادانه همراهی می‌کنند.

دیوار به دیوار

سام نوری در نمایی از فصل اول سریال "دیوار به دیوار"

این بازیگر با اشاره به این که همکاری با فتحی در سریال"شهرزاد" برایش بسیار لذت‌بخش بوده است، بیان کرد: حسن فتحی استاد ساختن سریال‌های درام است. از زمان‌های قدیم و سریال‌هایی مثل "میوه ممنوعه" و "مدار صفر درجه"، آثار او همواره مورد توجه بود و این توجه مخاطب حتی روی ترافیک شهر هم تاثیر می‌گذاشت. در "شهرزاد" هم این نکته قوی‌تر شد و من افتخار این همکاری را داشتم و برایم بسیار لذت بخش و جذاب بود، چون فتحی خیلی خلاقانه و استادانه مراحل را جلو می‌برد و دقیقا می‌داند چه می‌خواهد. در "شهرزاد" به دلیل تغییراتی که در قصه ایجاد شد، فتحی و خانم ثمینی به عنوان نویسندگان کار تلاش کردند، قصه جذابیت خود را از دست ندهد.

وی ادامه داد: البته این تغییرات به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد چرا که راضی کردن همه سلیقه‌ها کار سختی است، اما عمده مخاطبان آن را دوست داشتند که این نشان‌دهنده هوشمندی کارگردان است.

بازیگر "قهوه تلخ" درباره تغییراتی که انجام شد، عنوان کرد: آنچه به ما در ابتدا درباره قصه توضیح دادند با آنچه ساخته و نمایش داده شد متفاوت بود، به این دلیل که بنا به درخواست‌ها و نقطه نظرها، داستان تغییر کرد و گروه برای جبران این تغییرات تمهیداتی را در نظر گرفت.

نوری تصریح کرد: بسیاری از مخاطبان پس از رفتن استاد نصیریان و کنار رفتن شخصیت بزرگ آقا از فصل اول ناراحت بودند و دائم از ما می‌پرسیدند که چرا بزرگ آقا کنار گذاشته شد. این در حالی است که ما هم دوست داشتیم در کنار استاد نصیریان باشیم، اما به هر حال وقتی داستانی دنبال می‌شود هر کاراکتری به رشدی می‌رسد و از جایی به بعد باید از قصه جدا شود تا بقیه کاراکترها بتوانند قصه را پیش ببرند. برای کاراکتر بزرگ آقا نیز این گونه بود. او در داستان به رشد رسید و باید جدا می‌شد تا شخصیت‌هایی مثل قباد و شیرین بتوانند جایی برای ظهور و بروز داشته باشند که این اتفاقات موجب شد برای برخی خوشایند نباشد.

سام نوری- شهرزاد

سام نوری در پشت صحنه سریال "شهرزاد"

وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییراتی که در قصه ایجاد شد روی میزان حضور و بازی او نیز تاثیر داشته است یا خیر، گفت: این تغییرات روی همه نقش‌ها تاثیرگذاشت و قصه تحت تاثیر تغییرات بود، اما شخصیت وکیل خیلی خاصیت کلیدی ندارد و پررنگ بودن آن در همین حد است. به طور منطقی هم باید همین اندازه می‌بود چرا که یک وکیل دائما در زندگی اشخاص حضور ندارد و هر جا که احساس نیاز باشد دیده می‌شود.

نوری در خاتمه بیان کرد: سال 96 به لحاظ کاری برایم سال خوبی بود، اما به لحاظ احساسی با توجه به مشکلاتی که پیش آمد و اتفاقات تلخی مثل زلزله کرمانشاه، سقوط هواپیما، کشتی سانچی و ... روحیه مان خیلی ضعیف شد، اما هنوز خودمان را نباختیم و همچنان تلاش می کنیم که لبخند بر لب داشته باشیم. امیدوارم سال 97 را خیلی بهتر از 96 آغاز کنیم.