سرویس سینمایی هنرآنلاین: روز یکشنبه سه فیلم دیگر بخش مسابقه بین‌الملل این دوره جشنواره برلین روی پرده رفت.

"دختر من" (Daughter of Mine) به کارگردانی لورا بیسپوری کارگردان ایتالیایی یکی از این فیلم‌ها بود که با حضور بازیگران فیلم شامل والریا گولینو، آلبا رورواچر، سارا کاسو، اودو کی‌یر به نمایش درآمد.

فیلم درباره دختری است که بین دو مادر قرار گرفته است: یکی او را با عشق بزرگ کرده است و دیگری مادر واقعی اوست که از روی غریزه می‌خواهد او را به خودش برگرداند. این سه زن با احساسات اولیه خود دست و پنجه نرم می‌کنند و می‌کوشند با زخم‌ها و ارتباطات تفکیک‌ناپذیر خود کنار بیایند. "دختر من" داستان یک مادری ناقص و یک کودکی پر پیچ و خم است. این فیلم تولید مشترک ایتالیا، آلمان و سوئیس است.

فیلم فرانسوی "دعا" (The Prayer) به کارگردانی سدریک کان نیز روز گذشته به عنوان یکی دیگر از رقبای جایزه خرس طلایی و جوایز خرس نقره‌ای شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین نمایش داده شد.

این فیلم درباره جوانی 22 ساله به نام توماس است که به مواد مخدر اعتیاد دارد. او برای ترک اعتیاد به جامعه‌ای از معتادان سابق که در نواحی کوهستانی در انزوا زندگی می‌کنند و برای درمان خود به دعا پناه برده‌اند، ملحق می‌شود و...

آنتونی باژون، دامین شاپل و الکس برندمول بازیگران فیلم "دعا" هستند. هانا شیگولا بازیگر کهنه‌کار آلمانی که بیش همه برای بازی در فیلم‌های راینر ورنر فاسبیندر فیلمساز فقید آلمانی شهرت دارد، دیگر بازیگر این فیلم است. شیگولا 74 ساله را عموما برجسته‌ترین بازیگر سینمای موج نو آلمان در دهه 1970 می‌دانند. او در 1979 برای "ازدواج ماریا براون" فاسبیندر برنده جایزه خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن جشنواره برلین شد.  

"املاک" (The Real Estate) به کارگردانی مانس مانسون و اکسل پترسن یکی دیگر از 19 فیلم بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره برلین است که روز یکشنبه در برلیناله روی پرده رفت. لئونور اکستراند، کریستر لوین و کریستیان سالدرت در این فیلم بازی می‌کنند که تولید مشترک سوئد و بریتانیاست. فیلم درباره زنی 68 ساله به نام نویت است که پس از یک زندگی رو به زوال و مقرری ماهیانه، وارث آپارتمانی در جنوب استکهلم می‌شود. هرچند این ساختمان رودرروی او قرار می‌گیرد و آنچه به نظر یک سرمایه‌گذاری می‌آمد، در واقع یک نفرین است و...

روز گذشته دو فیلم نیز در بخش ویژه برلیناله نمایش داده شد. "شکار هیولا 2" (Monster Hunt 2) به کارگردانی رامان هوی تولید مشترک چین و هنگ کنگ و مستند "سفری به شهرهای ضدعفونی‌شده" (A Journey to the Fumigated Towns) به کارگردانی فرناندو سولاناس فیلمساز آرژانتینی.

تونی لیونگ چیو وای، بایه بای و بوران جینگ بازیگران فیلم ماجرایی- خانوادگی "شکار هیولا 2" هستند که دنباله بلاک‌باستر "شکار هیولا "(2015) است. فیلم جدید همزمان با نمایش در برلیناله در تعطیلات سال نو در چین اکران شد و به فروش فوق‌العاده 190 میلیون دلار دست پیدا کرد. فیلم اول این مجموعه 390 میلیون دلار فروخت.

"سفری به شهرهای ضدعفونی‌شده" سولاناس سمی شدن سرزمین‌های روستایی آرژانتین و ساکنان آن توسط صنعت کشاورزی عظیم این کشور را بررسی می‌کند.

شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین 15 تا 25 فوریه (26 بهمن تا 6 اسفند) برگزار می‌شود. توم تیکور کارگردان آلمانی رئیس داوران بخش مسابقه بین‌الملل است.

علی افتخاری